Przedszkolaki z Piasku podjęły wyzwanie w ogólnoświatowym projekcie "Godzina Kodowania", podczas którego wykonywały różnorodne zakodowane zadania.
DZIEŃ I: Symetryczny zegar na macie
Grupa "Żółwików" rozpoczęła Godzinę Kodowania od stworzenia na macie zegara wykorzystując oś symetrii. Wspólne działanie wg słownej instrukcji doprowadziło do zrealizowania celu, czyli zegara. Dzieci miały okazję odgadywać zaznaczoną godzinę i samodzielnie zadawać zagadki rówieśnikom.
DZIEŃ II: Co ukrywa kod?
Tego dnia czekała na nas niespodzianka z zakodowanym obrazkiem do indywidualnego kolorowania. Przedszkolaki podjęły wyzwanie, aby sprawdzić, co ukrywa się pod kodem. Nie były zdziwione, kiedy na kratownicy pojawiła się galowa czapka górnicza - czako, przecież 4 grudnia to Dzień Górnika.
DZIEŃ III: "Pszczółki" i kolorowe kubeczki
Tym razem najmłodsza grupa przedszkolaków "Pszczółki", po raz pierwszy zaczęła swoją przygodę z kolorowymi kubeczkami. Najpierw się z nimi zapoznawały: manipulowały, przekładały, odwracały, aby na koniec zrobić: to co Pani. Układały wieżę z paru kubeczków. Zadanie wywołało ogromne zainteresowanie i dzieci tworzyły własne, kubeczkowe budowle.
DZIEŃ IV: "Żółwiki" i zakodowane zabawy mikołajkowe
Po spotkaniu z Mikołajem przedszkolaki podjęły kolejne wyzwanie z kodowaniem. Trzy stanowiska rozmieszczone w sali i trzy różne zadania do rozwiązania. Pierwsze stanowisko to mata z symetrycznym obrazkiem. Najpierw chłopcy układali pół obrazka dla dziewczynek (sanki z prezentem), a następnie rewanż - dziewczynki pół obrazka układały dla chłopców (zimowa śnieżynka). Oj zadanie wywołało wypieki na twarzy dzieci, bo każda grupa chciała bez pomyłki wykonać zadanie.
DZIEŃ V: ZAKODOWANY MIKOŁAJ - zabawy z rodzicami
W ten piątkowy wieczór, w naszym przedszkolu miało miejsce niezwykłe wydarzenie. Późnym popołudniem (po wieczornych roratach) do przedszkola zawitali zaproszeni rodzice wraz ze swoimi pociechami, aby wziąć udział w zabawie "Zakodowany Mikołaj". Podczas oficjalnego przywitania, dzieci losowały kolor grupy, w której miały wykonywać określone zadania. Co robiliśmy? Zabawa w podchody z wykorzystaniem aplikacji "QR Code". Uczestnicy wędrowali po przedszkolu szukając swojego koloru, aby korzystając z ukrytych wskazówek w zakodowanych QR kodach odszukać poszczególne sale, a w każdej z nich wykonać zadanie związane z kodowaniem. W każdym pomieszczeniu kryła się inna łamigłówka do rozwiązania.
W sali "Biedronek" czekały na dzieci i ich rodziców maty do kodowania i zadanie pt. "Co to za obrazek?",
a u "Misiów" kubeczkowe wieże - "Zrób taką samą wieżę".
W "Żółwikach" wspaniałe roboty, które należało odpowiednio zaprogramować - "Pokaż mi, gdzie mam iść".
U "Tygrysków" film i zakodowane polecenia za pomocą słów - algorytmy postępowania pt. "Chcę się napić", podczas którego trzeba było opisać algorytm napicia się wody używając krótkich instrukcji słownych.
W sali "Pszczółek" rodzice wraz z dziećmi wykonywali nietypowe, bo zaszyfrowane prace plastyczne "Paluszkowe stempelki".
Wszyscy świetnie poradzili sobie z zadaniami, jednocześnie świetnie się bawiąc. Na koniec każdy otrzymał certyfikat z rodzinnego kodowania i słodki upominek.
W "Żółwikach" wspaniałe roboty, które należało odpowiednio zaprogramować - "Pokaż mi, gdzie mam iść".
W sali "Pszczółek" rodzice wraz z dziećmi wykonywali nietypowe, bo zaszyfrowane prace plastyczne "Paluszkowe stempelki".
Wszyscy świetnie poradzili sobie z zadaniami, jednocześnie świetnie się bawiąc. Na koniec każdy otrzymał certyfikat z rodzinnego kodowania i słodki upominek.
Klaudia Kania, Aldona Szłapa
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz