Witam wszystkie Misie i Sówki. Od dzisiaj postaramy się wspólnie kontynuować naszą przygodę z Olkiem i Adą. Zapraszam wszystkie dzieci do zabawy. Dzisiejszy temat
Kalendarz pogodowy
W marcu jak w garncu.
Kto w marcu sieje, ten się na wiosnę śmieje.
A po lutym marzec spieszy, koniec zimy wszystkich cieszy.
(ułatwieniem będzie wyklaskiwanie podczas powtarzania tekstu,
np. W mar - cu - jak - w garn - cu.
Karta Pracy (KP)cz 3.: str. 46 wg polecenia i str. 48-49.
Rozmowa na temat aktualnej pogody: Niech dziecko wyjrzy przez okno i spróbuje opisać warunki pogodowe - jak wygląda niebo, czy są opady (jakie?), jaki wieje wiatr (silny, słaby) i po czym poznajemy, że wieje. Misie robiły to codziennie, znają nawet pojęcie stopnia Celsjusza i pojęcie powyżej i poniżej zera - poradzą sobie (rola rodzica to tylko naprowadzić).
Do Rodzica: kalendarz pogody należy uzupełniać codziennie, proszę utrwalać dni tygodnia ale z dopytaniem co będzie jutro, pojutrze, co było przedwczoraj - to daje swobodne poruszenie się po "tygodniu". Można wytłumaczyć po co obserwujemy, badamy pogodę i możemy również wyjaśnić znaczenie słowa meteorologia.
Teraz coś dla ciała - propozycja zabawy ruchowej. Na podłodze rozłóż gazety, maskotki itp. przeskakując je udawaj, że to kałuże - baw się przy muzyce. Zawsze po sobie posprzątaj.
Życzę miłego dnia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz