Strony

środa, 1 kwietnia 2020

Misie w domowym przedszkolu - pierwszy motyl

           Witam wszystkie dzieci. Dzisiaj prima aprilis! Wiecie co to za dzień? Dzień dowcipów, żartów, kawałów i psikusów.Każdy może zrobić każdemu jakiegoś psikusa. Pamiętajcie tylko, że żaden psikus nie może sprawić przykrości drugiej osobie. Masz śmiać się Ty i osoba, któremu psikusa sprawiłeś. Dobrej zabawy.
Dzisiejszy temat 
Pierwszy motyl
        Zrobimy sobie dzisiaj "gimnastykę buzi i języka". Za pomocą słomki lub zwiniętej w rurkę karteczki przenosimy kawałeczki potarganej kartki lub małe waciki z jednego miejsca na drugie (z miseczki na miseczkę, z talerzyka na talerzyk). Ćwiczenia oddechowe doskonale wpływają na wyrównanie i kontrolowanie oddech oraz wspomagają koordynację w linii oko-ręka.. Należy jednak pamiętać aby były wykonywane prawidłowo. Zawsze powietrze wciągamy nosem i wypuszczamy ustami a podczas wdechu nie może pojawić się wzmożone napięcie w obrębie mięśni szyi czy ramion (ramiona nie mogą się unosić  - ma się wypełniać klatka piersiowa). Przykłady na inne zabawy oddechowe:
- dmuchanie kolorowych baniek lub robienie baniek powietrza w szklance przez słomkę
- dmuchanie w piłeczkę pingpongową np. do zrobionych małych bramek,
- dmuchanie w łódeczkę np. podczas kąpieli.
Pamiętajmy, że najważniejsze są ćwiczenia wynikające z życia codziennego. Żucie i gryzienie pokarmów doskonale usprawnia narządy artykulacyjne. Nie podawajmy dzieciom gotowych "papek", nie okrawajmy chleba ze skórki. Właśnie gryzienie i przeżuwanie wspomoże w rozwoju pięknej mowy naszej pociechy. 
KP cz.3, str. 56-57
Ciepłe i piękne dni są jak motyle. Cieszą i zachwycają nas. Proszę pokazać dziecku ilustracje i obrazki różnych motyli, niech zapozna się z ich ciekawymi i dziwnymi nazwami.  Niech najpierw samo spróbuje omówić jego budowę. Motyl ma głowę, tułów i odwłok, które pokryte są drobnymi włoskami. Posiada trzy pary odnóży (niech dziecko powie, co to para; niech spróbuje policzyć ile jest wszystkich nóg). Na głowie ma parę oczu (tzn. dwoje) i parę czółek oraz ssący aparat gębowy, który służy do pobierania pokarmu (nektar kwiatów). Od tułowia odchodzą dwie pary skrzydeł - niektóre motyle mają piękne, kolorowe, ogromne skrzydła, inne małe a jeszcze inne szare; ćma to też motyl). Motyl nie od razu jest pięknym motyle. Żeby móc się nim stać musi się przeobrazić z żarłocznej gąsienicy w poczwarkę.
Poniżej podaję link do filmiku   (bajka z morałem) "Narodziny motyla bajka"
 https://www.youtube.com/watch?v=eFExd7ICSGE

Praca plastyczna na dzisiejszy dzień "Motyl" - z wyprawki karta nr 19 (potrzebne będą nożyczki, kredki, flamastry). Można wykonać również Motyla wykorzystując znajomość symetrii - dzieci powinny pamiętać to pojęcie, wykorzystywaliśmy je podczas wykonywania innych prac plastycznych. 
Wskazówki do zaprezentowania symetrii: składamy kartkę na pół i rysujemy wzdłuż zgięcia linię; po jednej stronie rysujemy farbą dwa koła (każde w innym kolorze, koło wyżej mniejsze a to poniżej większe); znowu delikatnie składamy na pół  wzdłuż narysowanej linii i i dociskamy ręką; delikatnie otwieramy. To właśnie symetria i przy okazji motyl. Niech dziecko spróbuje znaleźć przykłady na symetrię: budowa człowieka, odbicie lustrzane, odbicie w wodzie, budowa owadów, niektóre logo samochodów, architektura, ludowe wycinanki, itp.
Pamiętaj posprzątaj po zabawie i podziękuj rodzicowi za pomoc.

Życzę miłego dnia




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz