Witam wszystkie Misie. W ten kwietniowy tydzień "zabieram" Was na wieś. Chociaż myślę, że sekrety wiejskiego życia nie są Wam obce. Pamiętam, jak wiele z Was opowiadało mi o sarnach podchodzących pod ogrodzenie domu, o pieskach, kotkach, króliczkach, kurach i innych wiejskich zwierzętach. Wtedy to ja uczyłam się od Was. Lubiłam te Wasze opowieści :)
Dzisiejszy temat
Uparty kogut
Odkryjemy też literkę Ż, ż
Odkryjemy też literkę Ż, ż
"Nowe przygody Olka i Ady" Proszę, otworzyć książeczkę na str. 64 - 65 kliknij TUTAJ i oglądając ilustrację, posłuchać opowiadania "Uparty kogut" Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby (czyta Kornelia Pala). Kogo nazywamy upartym? Czy zwierzęta mogą być uparte? Czy znasz takie zwierzęta? Proszę również porozmawiać z dzieckiem nt treści opowiadania: Gdzie pojechała rodzina Olka i Ady? Jakie zwierzęta pojawiły się w opowiadaniu? Jaki ptak zainteresował się mamą i dlaczego? itp. Zachęcajmy dziecko do wypowiadania się pełnymi zdaniami. Jego wypowiedzi nt opowiadań czy bajek, bardzo rozwijają mowę i pozwalają się nam zorientować, czy dziecko słucha ze zrozumieniem.
KP "Litery i liczby" cz. 2, str. 64 - 67: analiza i synteza słuchowa wyrazu Żaneta i żubry. Dziecko dzieli słowo Żaneta i żubry najpierw na sylaby (może wyklaskiwać) - przelicza ile sylab ma każde słowo. Następnie głoskuje wyrazy - liczy ile głosek posiada każdy wyraz. Wymienia inne słowa, w których głoska
-ż jest na początku (żaba, żyrafa), w środku (leżak, róża - pamiętajmy, że dziecko może wymienić wyraz z
-rz, nie będzie to błędem, przecież słyszy -ż bez różnicowania na -rz czy -ż) i na końcu (garaż - proszę zwrócić uwagę, że głoska -ż na końcu słowa często jest słyszana jak głoska -sz).
KP część 4, str. 3 - 6 Na str. 6, dziecko utworzy dwa zbiory (pętle): ptaków i ssaków - zna to pojęcie. Proszę, żeby spróbowało określić charakterystyczne cechy tych grup. Ptaki: pióra, skrzydła, znoszą jaja, itd. Ssaki: karmią swoje młode mlekiem, mają sierść, żyją na lądzie (wyjątek, np. delfin, orka), itd.
Gimnastyka buzi i języka - ćwiczenia artykulacyjne. Rodzic wywołuje określone zwierzę lub ptaka a dziecko naśladuje jego odgłosy, np. indyk - gul, gul; świnka - hrum, hrum. Do tej zabawy możemy również dołączyć aktywność ruchową, tj. kiedy wywołujemy jakieś zwierzę, dziecko oprócz odgłosów, naśladuje jego poruszanie się.
Posłuchajcie dzisiaj piosenki Na podwórku (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk) kliknij TUTAJ Możesz narysować dowolnie wybrane przez siebie zwierzę z gospodarstwa.
Pamiętaj o uporządkowaniu swojego miejsca zabawy i pięknie podziękuj rodzicowi za pomoc :)
Mam nadzieję, że te dzieci, które zasadziły jakiś czas temu roślinkę, dbaja o nią, i bedą mogły się nią już niedługo pochwalić.
Życzę miłego dnia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz