Wiosna cieszy nas
KP cz.3, str. 58 - 59 Macie przed sobą wiosenne kwiaty. Spróbujcie przeczytać ich nazwy samodzielnie. Niektóre kwiaty są pod ochroną, co to znaczy? Jak myślisz? Ochrona roślin (chroni się również niektóre zwierzęta) to sposób ochrony rzadko występujących gatunków, takich którym grozi całkowite wyginięcie. Gatunków chronionych nie wolno niszczyć, zrywać czy zbierać. Takie niewłaściwe postępowanie w Polsce jest karalne. Pamiętaj o tym. Często rozmawialiśmy jak dbać o przyrodę, znasz różne sposoby. To właśnie jeden z nich.
Mam nadzieję, że dzieci mają rozsypankę literową, jeśli nie to fajnie jeśli ją zrobią. Z liter proszę ułożyć wyrazy nazw kwiatów ze str. 58 - mogą patrzeć na zapis w KP, potem niech spróbują samodzielnie (mogą podpatrywać). Pobaw się teraz wykorzystując wymyśloną przez mnie rymowankę:
Kiedy słonko świeci, kwitną przebiśniegi.
Wypowiadaj rymowankę zwiększając natężenie głosu i zmniejszając natężenie, wypowiadaj ją szeptem (ćwiczenia na kontrolowanie emisji głosu i poprawną artykulację). Przy okazji niech przeliczą ile jest wyrazów w tym zdaniu.
Dla rodzica: proszę wspólnie z dzieckiem omówić wygląd kwiatów przedstawionych na 58 str. Teraz niech dziecko wymyśli dla rodzica zagadkę "Co to za kwiatek?" - musi opisać wygląd wiosennego kwiatka, bez podawania jego nazwy a rodzic zgaduje, o jakim kwiatku dziecko mówi.
Proponuję prace plastyczno-techniczną do wyboru:
Puzzle - należy narysować lub namalować wybrany przez dziecko kwiat, pociąć na 8 -10 elementów i ułożyć jak puzzelki.
Hodowla cebulki - potrzebna będzie: doniczka, cebulka kwiatka lub cebulka szczypiorek, ziemia, karteczka, coś do pisania i opcjonalnie rękawiczki; niech dziecko obejrzy budowę cebulki (warstwy chroniące przed wysychaniem) i zasadzi ją w przygotowanej doniczce; proszę podpisać etykietkę (nazwa sadzonego okazu). To dobry moment na rozmowę o sposobie i potrzebie właściwej pielęgnacji roślinki, i o tym czego potrzebuje do życia - ziemia (składniki odżywcze - mikroelementy), słońce, woda. Należy pamiętać o codziennej pielęgnacji i obserwacji wzrostu rośliny. To uczy również dziecko odpowiedzialności.
Aktywność ruchowa: Zabawa Jestem żabką, Jestem słonkiem, Jestem boćkiem
Przy ulubionym utworze dziecko prezentuje ruchem proponowane postacie (żabka - skacze; bocian - wolno spaceruje, unosi wysoko kolana; słonko rozkłada wysoko, wysoko ramionka, na paluszkach i spaceruje). Proponuję uruchomić wyobraźnię i nich dziecko na wzajem z rodzicem tworzy kalambury - to świetna i wesoła zabawa. Pamiętajmy o zachowaniu bezpieczeństwa w czasie aktywności ruchowych.
Posprzątej po zabawie. Może dzisiaj pomożesz mamie w przygotowaniu kaiegoś posiłku - napewno się ucieszy.
Posprzątej po zabawie. Może dzisiaj pomożesz mamie w przygotowaniu kaiegoś posiłku - napewno się ucieszy.
Życzę miłego dnia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz