Kochane Pszczółki!
Witam Was bardzo serdecznie.
Mam nadzieję, że wstaliście
z dobrym humorem, samodzielnie się ubraliście, zjedliście pyszne śniadanie, umyliście zęby
i czekacie na dzisiejsze zajęcia :)
Dzisiaj przygotowałam dla Was zajęcia matematyczne.
Zapraszam!
1. Zabawa ruchowo-ortofoniczna ,, Bawimy się w ogrodzie''.
Potrzebujemy : skakanki (sznurki/ wstążki/ długie paski z bibuły). Skakanki rozkładamy w pokoju - będą ścieżkami między grządkami. Naszym zadaniem jest maszerowanie wzdłuż skakanek. Staramy się nie nadepnąć grządki. Powtarzamy przy tym : tup, tup, tup.
Gdy Rodzic zaklaszcze zatrzymujemy się i naśladujemy czynności, które wykonuje się wiosną w ogródku.
- podlewamy roślinki - palcami naśladujemy spadanie kropelek wody. Mówimy przy tym : kap, kap,
- kopiemy łopatką grządki - puk, puk,
- grabimy grządki - szuu, szuu.
Nie sprzątajcie odrazu po zabawie - nasz ogród będzie nam potrzebny pod koniec zajęć.
2. Piękne kwiaty - ćwiczenie pamięci.
Potrzebujemy : cztery zdjęcia kwiatów ogrodowych.
Układamy na stole ilustracje kwiatów, np. róży,
tulipana, bratka, hiacynta.
Podajemy nazwy tych kwiatów, nazwy dzielimy na sylaby
i liczymy je. Następnie pokazujemy, który kwiat jest: pierwszy,
drugi, trzeci i czwarty.
Pamiętajcie liczymy od strony lewej do prawej.
Teraz zamykamy oczy i odwracamy się.
W tym czasie Rodzic zabiera nam jeden obrazek.
Otwieramy oczy i odgadujemy, którego kwiatu brakuje.
3. Utrwalenie pierwszej zwrotki i refrenu piosenki
,, Ekologiczne Reggae'' oraz nauka drugiej i trzeciej zwrotki.
Wspólne śpiewanie z Rodzicem.
4. KARTA PRACY NR 39.
- Nazwijcie z pomocą Rodzica kwiaty przedstawione na obrazkach.
Dorysuj tyle kwiatów, aby ich liczba zgadzała się z ilością kropek na skrzynkach.
- Pierwszy kwiatek pokoloruj na różowo, trzeci na kolor pomarańczowy a piąty na fioletowo.
Kwiatek drugi i czwarty pomaluj według władnego pomysłu.
5. Kwiatki w ogrodzie - ćwiczenia rachunkowe.
Potrzebujemy: 3 wąskie prostokąty i sylwety kwiatów
- możemy wykorzystać obrazki z punktu drugiego
(najlepiej wydrukować trzy razy, żeby mieć 12 kwiatów).
A teraz :
- sadzimy kwiaty według wyznaczonej kolejności :
rabatki = wąskie prostokąty
1 rabatka - hiacynt, bratki, róża, tulipan
2 rabatka - róża, hiacynt, tulipan, bratki
3 rabatka - tulipan, róża, bratki, hiacynt
Przeliczamy ile na każdej rabatce rośnie kwiatów.
Rodzice sprawdzają poprawność wykonania zadania.
- sadzimy według kolorów:
1 rabatka - czerwone, pomarańczowe
2 rabatka - niebieskie i fioletowe
Przeliczamy ile na każdej rabatce rośnie kwiatów.
- sadzimy według gatunków:
1 rabatka - hiacynty
2 rabatka - róże i tulipany
3 rabatka - bratki
Przeliczamy ile jest kwiatów na każdej rabatce.
- sadzimy według instrukcji:
1 rabatka - sadzimy trzy różne kwiaty
2 rabatka - sadzimy dwa takie same kwiaty
3 rabatka- sadzimy cztery różne kwiaty
Rodzice sprawdzają poprawność wykonania zadania
- sadzimy według własnego pomysłu -
liczę na Waszą pomysłowość :)
6. Zabawa ruchowa - Spacer po ogrodzie.
Obrazki z kwiatami z wcześniejszego ćwiczenia
rozkładamy między skakankami.
A teraz będziemy spacerować po naszym ogrodzie.
Przy dźwiękach poznanej piosenki powoli spacerujemy omijając
leżące na podłodze obrazki kwiatów. Na przerwę w muzyce podnosimy dwa kwiaty wysoko do góry i mówimy ich nazwy (np. hiacynt, bratki). Powtarzamy zabawę do momentu kiedy zbierzemy wszystkie ilustracje. Przeliczamy wszystkie zebrane kwiaty.
Miłej zabawy Kochani!
Do jutra! :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz