Dzień Dobry Dzieci!
Kto dzisiaj wstał z dobrym humorem - niech zrobi trzy przysiady.
Kto już zjadł śniadanie - niech pomacha lewą ręką.
Kto umył dokładnie ręce, buzie i zęby - niech podskoczy cztery razy.
Kto pomógł rodzicom w pracach domowych
- niech pomacha prawą nogą.
A kto już czeka na zajęcia - niech szeroko się uśmiechnie :)
Zapraszam Was serdecznie na zajęcia.
Będziemy rozmawiać o segregowaniu śmieci.
Na początku chce poinformować wszystkie Biedroneczki,
że zajęcia właściwe w czwartek organizuje Wam Pani Agnieszka.
W moim wpisie możecie skorzystać z wybranych przez siebie pozycji.
W czwartek zawsze spotykamy się przed obiadem :)
Zaczynamy!
1. Zagadki słuchowe Co to za dźwięk?
Potrzebujemy : 2 butelki plastikowe, 2 słoiki szklane
i 2 tacki papierowe.
Siadamy przy stoliku. Na stole układamy zgromadzone przedmioty.
Nazywamy je i określamy z czego zostały wykonane
(plastik, szkło, papier.)
Rodzic demonstruje jakie dźwięki wytwarzają przedmioty.
(delikatnie stuka o siebie dwoma szklanymi słoikami,
butelkami plastikowymi i tackami papierowymi).
Następnie zamykamy oczy, a Rodzic powtarza dźwięki.
Naszym zadaniem jest odgadnięcie jakie przedmioty
Rodzic trzyma w ręce.
2. Zabawa ruchowa Plastik, papier, czy szkło.
Maszerujemy po pokoju w rytmie wystukiwanym przez Rodziców
(klocki drewniane).
Na przerwę w grze Rodzic wypowiada jedno
ze słów : plastik, papier, szkło.
Naszym zadaniem jest wyszukanie w domu rzeczy
zrobionych z takiego materiału.
Zabawę powtarzamy kilka razy :)
3. Zajęcia badawcze - Papier, plastik i szkło
Zadanie 1 - Badamy właściwości papieru.
Układamy na stoliku niebieską kartkę (kolor niebieski oznacza papier)
i różnorodne przedmioty wykonane z papieru.
Po kolei zgromadzone przedmioty bierzemy do ręki
i określamy ich cechy.
Wniosek - Papier jest miękki. Można go zgniatać i drzeć.
Zadanie 2 - Badamy właściwości plastiku
Układamy na stoliku żółtą kartkę (kolor żółty oznacza plastik)
i różne rzeczy, które zostały wykonane z plastiku.
Dotykamy każdy przedmiot i określamy jego cechy.
Wniosek - Plastik jest lekki, elastyczny lub sztywny.
Ciekawostka : Plastik jest tworzywem sztucznym,
który składa się z materiału wytworzonego
przez człowieka z substancji, które nie występują w naturze.
Plastik jest odporny na wodę oraz ba wiele czynników chemicznych.
Zadanie 3 - Badamy właściwości szkła
Układamy na stole kartkę zieloną (kolor zielony oznacza szkło)
oraz produkty, które zostały wykonane ze szkła.
Każdy przedmiot dotykamy i określamy jego cechy.
Wniosek - Szkło jest zimne, twarde i ciężkie.
Kochane Dzieci! Pamiętajcie o segregowaniu śmieci.
Do niebieskiego worka/kosza wrzucamy papier.
Do zielonego worka/kosza wrzucamy szkło.
Do żółtego worka/kosza wyrzucamy przedmioty plastikowe.
Z odpadów i śmieci które zostały posegregowane wykonuje się
inne, nowe przedmioty. Proces ten nazywa się recykling.
4. Bajka edukacyjna - ,,Staś i segregacja śmieci''
5. Zabawa ruchowa z elementem skłonu - Zbieramy śmieci.
Maszerujemy spokojnie po pokoju.
Na hasło: Zbieramy śmieci! - wykonujemy dwa kroki
do przodu i naśladujemy podnoszenie śmieci (skłon).
Następnie prostujemy się i naśladujemy wyrzucanie śmieci do kosza.
Zabawę powtarzamy kilka razy.
6. KARTA PRACY nr 41.
Popatrzcie na obrazki z koszami.
Jakiego są koloru?
Jakie odpady do nich wyrzucamy?
Połącz śmieci do odpowiednich koszy.
Pokolorujcie pojemniki w odpowiednich kolorach:
- pierwszy na zielono
- drugi na żółto
- trzeci na niebiesko
Co wrzucamy do takich pojemników?
7. Symbole narodowe - film edukacyjny.
Jutro zaczynamy nowy miesiąc - MAJ.
Na początku miesiąca obchodzimy bardzo ważne święta :
1 maj - DZIEŃ PRACY
2 maj - DZIEŃ FLAGI
3 maj - ŚWIĘTO KONSTYTUCJI
Zachęcam Was do obejrzenia poniższego filmiku edukacyjnego
dotyczącego symboli narodowych.
8. Flaga Polski - praca plastyczna.
Technika i forma pracy dowolna.
Liczę na Waszą pomysłowość :))
Słonecznego weekendu majowego Wam życzę!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz