Kochane Pszczółki!
Witam Was bardzo serdecznie
w dzisiejszy, słoneczny poranek ;)
w dzisiejszy, słoneczny poranek ;)
Wyspaliście się?
Śniadanie zjedzone?
Ząbki umyte?
Umyliście dokładnie ręce?
Świetnie :)
To teraz możemy przejść do dzisiejszych zajęć.
Zaczynamy! ;)
2. Ćwiczenie artykulacyjne - Świąteczne potrawy.
Wypowiadamy wspólnie rymowankę:
cicho, głośno, szybko i wolno.
Na stole wielkanocnym są jajeczka oraz świąteczna babeczka.
Jest też żurek i kiełbaska oraz pyszne, czekoladowe ciastka.
Następnie rodzic czyta rymowankę, a dziecko naśladuje ustalone ruchy.
Na stole wielkanocnym są jajeczka ( dzieci mówią : mniam, mniam i głaszczą się po brzuchu) oraz świąteczna babeczka (dzieci mówią głoskę mmmmm i podskakują w miejscu). Jest też żurek i kiełbaska (dmuchają na gorącą zupkę, żeby szybko ostygła) oraz pyszne, czekoladowe ciastka. (oblizują językiem usta i mówią pycha).
3. Utrwalenie wielkanocnej piosenki ,, Pisanki, kraszanki'' - wspólne śpiewanie.
4.Stół wielkanocny- zajęcia matematyczne.
- Wprowadzenie do zajęć -
Potrzebujemy po 4 talerze, widelce, łyżki, kubki, obrus, ozdoby wielkanocne.
Zadaniem dzieci jest przygotowanie stołu dla czterech osób na wielkanocne śniadanie. Na biały obrus układają talerze, kubki i sztućce. Na środku stołu umieszczają wielkanocne ozdoby. Może być wazon z palmą, rzeżucha w donicy, pisanki, baranek itp. Następnie możemy poprosić dzieci, aby przygotowali stół na świąteczne śniadanie dla 5 osób.
- Wielkanocne pyszności-
Potrzebne będą obrazki przedstawiające charakterystyczne potrawy świąteczne: jajko, kiełbasę, babkę, mazurka itp. Wyznaczamy na podłodze linie startu. Dziecko losuje obrazek. Mówi jaką widzi potrawę. Nazwę dzieli na sylaby. Przelicza ile sylab jest w tej nazwie. Następnie za pomocą instrukcji słownej podanej przez Rodzica zanosi obrazek na wcześniej przygotowany stół. np. dwa kroki do przodu, cztery kroki w lewo, jeden krok do tyłu. Zadaniem dzieci jest zaniesienie wszystkich obrazków z potrawami na stół ;)
- Gdzie są jajka? - określanie położenia jajek.
Wycinamy po cztery jajka jednego koloru (np 4 żółte, 4 niebieskie, 4 czerwone, 4 zielone). Następnie zamykamy oczy, a rodzic w danym pomieszczeniu chowa w różne miejsca wycięte jajeczka ( wystarczy schować 4 jajeczka, każde w innym kolorze, a resztę odłożyć na stół). Kochane Dzieci - Waszym zadaniem jest znalezienie wszystkich jajeczek oraz określenie miejsca w którym zostały znalezione.
- Wielkanocne serwetki - tworzenie wzoru na serwetkach.
Do tego zadania potrzebujemy wcześniej wycięte wszystkie jajeczka/pisanki, trzy białe kartki i słomkę. Na pierwszej kartce w prawym dolnym rogu rysujemy 4 kropki, na następnej 5 kropek, a na kolejnej 6 kropek. Kropki te oznaczają ile jajek ma być przyklejonych na serwetce. Jajka przenosimy ze stołu za pomocą słomki na odpowiednią kartkę. Dzieci przyklejają jajka, ozdabiają wielkanocną serwetkę według własnego pomysłu oraz przeliczają na głos ile mają na serwetce elementów.
- Goście, goście przy wielkanocnym stole - zabawy paluszkowe.
Usiądźcie wygodnie. Rodzice czytają uważnie zdania,
a Wy pokazujecie odpowiednią liczbę palców i odpowiadacie na pytania:
- Przy wielkanocnym stole siedziało trzech gości. Jeden z nich poszedł do domu, ile zostało gości?
- Przy wielkanocnym stole pięciu gości siedziało. Jeden poszedł do domu, ile gości zostało?
- Na wielkanocnym stole cztery pisanki leżały, jedna spadła na podłogę, ile na stole pisanek zostało?
- Na wielkanocnym stole dwa zajączki czekoladowe stały, jeden został zjedzony, ile zajączków zostało?
5. Wielkanocny obrazek ;)
Kochane Dzieci! Przyjrzyjcie się uważnie obrazkowi i zapamiętajcie jak najwięcej szczegółów. Następnie rodzic odwraca go tak, żeby nie było widać co na nim jest lub wyłącza na chwilkę ekran ;) Waszym zadaniem jest wymienienie wszystkich rzeczy znajdujących się na obrazku . Za każdą poprawną odpowiedź dostajecie np. guzik, cegiełkę, jajeczko. Po zakończonej zabawie liczycie z pomocą rodziców wszystkie zdobyte guziki.
Pszczółeczki!
Miłego dnia Wam życzę! ;)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz