Dzień Dobry Pszczółki!
Mam nadzieje, że wstaliście dzisiaj
z dobrym humorkiem.
Sami się ubraliście, zjedliście śniadanie, umyliście zęby i czekacie na zajęcia ;)
z dobrym humorkiem.
Sami się ubraliście, zjedliście śniadanie, umyliście zęby i czekacie na zajęcia ;)
Pamiętajcie!
O częstym i dokładnym myciu rąk.
Tematem dzisiejszych zajęć są zwierzęta wiejskie i ich dzieci.
Zapraszam!
1. Ćwiczenie ortofoniczne - Zwierzęta wiejskie.
Zaśpiewamy piosenkę Panie Janie jak :
- kury (ko, ko, ko, ko)
- świnki (chrum, chrum, chrum, chrum)
- kaczki (kwa, kwa, kwa, kwa)
- krowy (mu, mu, mu, mu)
Pamiętajcie, żeby utrzymać odpowiednią melodię.
2. Zabawa konstrukcyjna - Gospodarstwo.
Kochane dzieci! Waszym zadaniem jest zbudowanie z klocków, które macie w domu pięknego, dużego gospodarstwa dla zwierząt mieszkających na wsi. Gdy skończycie nadajcie nazwę np. ,,Gospodarstwo u Pszczółek''. Możecie wydrukować i pokolorować
lub narysować zwierzęta na kartce z bloku technicznego, powycinać
i ułożyć w środku gospodarstwa.
Następnie powiedzcie jakie zwierzę najbardziej lubicie i dlaczego.
ZWIERZĘTA DO DRUKU
lub narysować zwierzęta na kartce z bloku technicznego, powycinać
i ułożyć w środku gospodarstwa.
Następnie powiedzcie jakie zwierzę najbardziej lubicie i dlaczego.
ZWIERZĘTA DO DRUKU
3. Dorosłe i młode zwierzęta - zabawa dydaktyczna.
- Zagadki dotyczące zwierząt wiejskich-
Rozwiąż zagadki. Nazwę zwierzęcia podziel na sylaby.
Naśladuj odgłosy odgadniętych zwierząt.
Mieszka w kurniku,
Nie woła kukurykuuu!
Zjada ziarno i znosi jajko.
(kura)
Śpi w kurniku i woła kukurykuuu!
(kogut)
Kto żyje w chlewiku?
Różowe ryjki mają i zawsze chrumkają.
(świnie)
Jakie zwierzę da Ci dużo mleka?
Jest łaciata i można ją spotkać na łące.
(krowa)
Gdy idzie na spacer głośno kwacze: kwa, kwa, kwa.
(kaczka)
- Połącz mamę i dziecko. Nazwij zwierzęta. Pokoloruj obrazek - KARTA PRACY
Porównajcie czym różni się młode zwierzę od dorosłego osobnika - PLAKAT
(np. kolor mamy kaczki i małego kaczątka, )
Rozwiąż zagadki. Nazwę zwierzęcia podziel na sylaby.
Naśladuj odgłosy odgadniętych zwierząt.
Mieszka w kurniku,
Nie woła kukurykuuu!
Zjada ziarno i znosi jajko.
(kura)
Śpi w kurniku i woła kukurykuuu!
(kogut)
Kto żyje w chlewiku?
Różowe ryjki mają i zawsze chrumkają.
(świnie)
Jakie zwierzę da Ci dużo mleka?
Jest łaciata i można ją spotkać na łące.
(krowa)
Gdy idzie na spacer głośno kwacze: kwa, kwa, kwa.
(kaczka)
- Połącz mamę i dziecko. Nazwij zwierzęta. Pokoloruj obrazek - KARTA PRACY
Porównajcie czym różni się młode zwierzę od dorosłego osobnika - PLAKAT
(np. kolor mamy kaczki i małego kaczątka, )
4. Ćwiczenie rozwijające poczucie rytmu oraz koordynację słuchowo-ruchową.
Potrzebujemy dwa drewniane klocki (mogą być też plastikowe).
Rodzice wystukują na nich spokojny rytm.
Naszym zadaniem jest podczas wystukiwanego rytmu
na zmianę maszerować, biegać i podskakiwać.
Na głośne uderzenie wystukiwane w wolnym tempie - stawiamy cicho i szybko duże kroki.
5. Słuchanie piosenki ,,Na naszym podwórku''.
Rozmowa na temat piosenki.
Pytania dotyczące piosenki:
- O czym była piosenka?
- Jakie zwierzątka zostały wymienione w piosence?
- Jakie odgłosy wydają zwierzęta?
- Jak myślicie. Zwierzątka są wesołe, czy smutne?
- Czy zwierzęta mieszkające na wiejskim podwórku żyją ze sobą
w zgodzie?
Czy wszyscy się lubią?
Włączmy piosenkę raz jeszcze i zaznaczamy refren (część piosenki, która się powtarza) poprzez klaśnięcie.
Przeliczcie ile jest wszystkich zwrotek piosenki.
6. Wspólna nauka pierwszej zwrotki i refrenu piosenki .
Rodzic powtarza jeden wers, dzieci za nim.
7. Zabawa ruchowa - Kaczki
Pszczółki moje Kochane. Zamieniam Was w kaczki.
Spacerujemy jak kaczki (w przysiadzie, trzymamy się rękami za kostki nóg).
Na hasło: Kaczki odpoczywają! - zatrzymujemy się
i poruszamy naszymi skrzydełkami
(wyciągamy ręce, zgięte w łokciach w bok i szybko poruszamy nimi
w górę i dół).
8. Kalambury
Mam nadzieję, że zostały Wam powycinane rysunki zwierząt
z Waszego gospodarstwa.
Teraz będą nam bardzo potrzebne. Wkładamy obrazki do worka.
Prosimy Rodzica, żeby wylosował jeden obrazek i przedstawił z
a pomocą charakterystycznych ruchów wylosowane zwierzę.
Naszym zdaniem jest odgadniecie o jakie zwierzę się rozchodzi.
A teraz zamiana. My losujemy i prezentujemy, a Rodzic odgaduje.
Możecie zabawę powtórzyć kila razy.
Miłej zabawy Kochani! :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz