Strony

piątek, 5 czerwca 2020

Misie w domowym przedszkolu - Radość i smutek

    Witam wszystkie Misie. Powolutku kończy się tydzień.  Wymień proszę wszystkie dni tygodnia. Jaki dzień  był wczoraj? Jaki będzie jutro? Myślę,  że tę umiejętność już świetnie opanowaliście.
Dzisiejszy temat
Radość i smutek
    Każdemu z nas, przez całe życie towarzyszy mnóstwo emocji. Radość, smutek, złość, zdziwienie, strach i wiele, wiele innych. To normalne i dobre. Pozwala nam to również zrozumieć odczucia i zachowania innych. Musimy jednak uczyć się opanowywać emocje, nazywać je. Ważne jest byśmy starali się nie sprawiać przykrości innym, ale potrafili przy tym zachować własne zdanie lub bronić słuszności swoich opinii. To trudne, bo nie zawsze mamy rację. Tego uczymy się całe życie. Teraźniejsze czasy są dużo łaskawsze dla dzieci. Mocno manifestujecie swoje zdanie czy niezadowolenie. Często decydujecie o rzeczach, na które kiedyś dzieci nie miały żadnego wpływu. Było trudniej. Nie zawsze respektowano prawa dziecka. O te prawa zadbała organizacja UNICEF. UNICEF powstała po II wojnie światowej, aby pomagać dzieciom, które w czasie wojny straciły dom i rodziców. Niesie pomoc przede wszystkim dzieciom żyjącym w państwach ubogich i objętych wojną. UNICEF wysyła do nich lekarzy, którzy leczą chore dzieci, nauczycieli, którzy zakładają szkoły aby je uczyć pisać i czytać, oraz stara się aby miały jedzenie i ubranie. Polskie dzieci, gdy jest im źle, mogą się zwrócić o pomoc do Komitetu Ochrony Praw Dziecka. 
Proszę spróbujcie odpowiedzieć na następujące pytania:
Kiedy się cieszymy? (gdy wydarzy się coś fajnego, na co długo czekaliśmy, gdy odwiedza nas przyjaciel, gdy robimy fajne rzeczy)
Kiedy się złościmy? (kiedy coś nie dzieje się tak, jakbyśmy tego chcieli, kiedy nie dostajemy tego czego chcemy)  
Kiedy się smucimy? (gdy kończy się coś bardzo fajnego, gdy musimy rozstać się z osobą, którą bardzo lubimy - czasami też w takiej sytuacji złościmy się)
Kiedy się boimy? (kiedy czujemy strach, w sytuacji, która karze nam uciekać, ukryć się; dzieci często boją się swoich fantazji - strachów, postaci z bajek = fikcji)
Kiedy się wstydzimy? (gdy zrobimy coś, co jest niewłaściwe lub złe, gdy mamy coś z czego inni się naśmiewają; często wstydzimy się wypowiadać lub występować przed obcymi osobami lub przed większą publicznością = to jest normalne)
Kiedy zazdrościmy? (gdy ktoś ma coś, czego my nie mamy a o tym marzymy; gdy ktoś robi coś lepiej od nas i inni go chwalą a nas nie; często temu uczuciu towarzyszy smutek lub złość)
Zabawa mimiczna Co to za minka? Dziecko przedstawia miną określoną emocję a rodzic lub rodzeństwo próbuje tą emocję odgadnąć (nazwać). Teraz role się zamieniają i to dziecko odgaduje prezentowane emocje.
KP część 4, str. 59 Przypominam o właściwej postawie podczas rysowania i prawidłowym trzymaniu kredki. Proszę również, aby dziecko podczas rysowania szlaczków starało się robić to ruchem ciągłym, bez odrywania ręki. 
Zachęcam Was dzisiaj do wysłuchania ciekawego i pouczającego słuchowiska. Możecie to zrobić podczas zabawy lub rysowania, ale wsłuchajcie się dokładnie w opowiadanie, bo moim zadaniem jest bardzo mądre. Potem możecie podzielić się z rodzicem swoimi przemyśleniami i uwagami. Zapraszam na słuchowisko B. Ostrowskiej Mój kochany Kotopies (czyta Kornelia Pala) kliknij TUTAJ 
Pogoda ma być piękna, więc zachęcam Was do spacerów w poszukiwaniu dobrze znanej Wam "wagi" na placu zabaw. Pamiętajcie o bezpieczeństwie podczas harców na świeżym powietrzu.
Życzę miłego i pięknego weekendu
Pozdrawia Pani Usia i Pani Kornelka




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz