Dzień dobry Żabki!
Wakacje już blisko,
dlatego dzisiaj porozmawiamy sobie na temat spędzania wolnego czasu w miłych, wypoczynkowych miejscach. Namalujemy w mące morze, przeprowadzimy zabawę badawczą "Co pływa, a co nie?", poznamy piosenkę "Przyszło lato".
Zapraszam na zajęcia!
Zajęcia zaczynamy piosenką
"Przyszło lato"
O czym była mowa w piosence?
Gdzie możemy wyjechać na wakacje?
I co tam możemy robić?
Czym się zajmować?
Czy ta piosenka jest wesoła czy smutna?
A teraz spójrz na obrazki i odpowiedz co one przedstawiają?
Czy Wam się podobają i dlaczego?
Ćwiczenia grafomotoryczne-rysowanie linii łamanych.
Weź kartkę, ołówek i spróbuj narysować góry. Zaczynając od dołu kartki, przesuwając się w górę i lekko w dół, w górę, i w dół... wykonaj kilka prób
Ćwiczenia słuchowe
"Co to za słowo?"
ka-pe-lusz, chus-te-czka, czap-ka, ple-cak, bi-don, pił-ka, pa-ra-sol, lo-dy, wo-da, słoń-ce, za-ba-wa, ba-sen, gó-ry, mo-rze, pla-ża, tra-twa, łód-ka, sta-tek, o-ku-la-ry.
Ćwiczenia rozwijające motorykę małą
"Wakacyjny rysunek"
Potrzebny będzie talerz i mąka (najlepiej Krupczatka)
Wysyp mąkę na duży talerzyk i narysuj palcem, delikatnie zanurzając go w mące-plażę, morskie fale, słońce, chmury...
Możesz zainspirować się filmikiem
Zabawy badawcze z wodą-
"Co będzie pływać, a co nie?'
Przygotuj dwa pojemniki z wodą (ciepłą, zimną) oraz lekkie przedmioty
(kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk).
Najpierw dotknij ciepłej wody, a potem zimnej i określ, jaka jest woda w morzu? Następnie umieść w jednym pojemniku kilka przedmiotów i spróbuj określić, dlaczego jedne toną a drugie nie.
WNIOSEK:
Przedmioty lekkie, unoszą się na wodzie, przedmioty ciężkie opadają na dno.
Na koniec połącz przerywane linie na muszelkach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz