Dzień dobry Pszczółki
Zapraszamy Was na dzisiejsze poniedziałkowe zajęcia
Na początek coś dla Rodzica, trochę o aktywności ruchowej
Aktywność
ruchowa w wieku
przedszkolnym jest najistotniejszym elementem rozwoju dziecka.
Zwiększa odporność organizmu dziecka, zapobiega powstawaniu wielu
chorobom (np. otyłości), koryguje wady postawy, kształtuje
pozytywne nawyki ruchowe, doskonali koordynację wzrokowo-ruchową i
przygotowuje dziecko do umiejętności pisania. Ponadto wzmacnia
odporność na stres, pozwala rozładować napięcie emocjonalne,
uczy odpowiedzialności i umiejętności współpracy, dyscypliny i
sprzyja dostosowywaniu się do norm społecznych. Dziecko najwięcej,
najchętniej i najlepiej uczy się przez aktywność fizyczną. Zła
pogoda nie jest przeciwwskazaniem do aktywności ruchowej naszych
pociech. Wystarczy odpowiednie ubiór i oczywiście bezpieczne
miejsce do zabawy. Jeśli zabawa ma się odbywać w pomieszczeniu
zamkniętym, to pamiętajmy o jego wcześniejszym przewietrzeniu.
Zabawa
„Kręta ścieżka” –
zabawa doskonali zręczność i koordynację wzrokowo-ruchową.
Potrzebne
będą skakani bądź długi sznurek lub tasiemka i piłeczka. Ułóż
z długiego sznurka lub skakanki krętą „ścieżkę” w dowolnym
miejscu na płaskim podłożu. Teraz spróbuj zachowując równowagę,
przejść po przygotowanej „ścieżce” gołymi stopkami. Możesz
dowolnie, według upodobania zmieniać swoją „ścieżkę”.
Weź
teraz piłeczkę i prowadź ją tak, aby cały czas dotykała
„ścieżki”. Na początku możesz pomagać sobie dwoma rączkami.
Teraz spróbuj prowadzić piłeczkę tylko jedną a następnie drugą
ręką. Zaproś do zabawy siostrę, brata lub rodzica. Pamiętaj, że
wspólna zabawa ma dawać radość wszystkim jej uczestnikom ale
przede wszystkim powinna być
BEZPIECZNA!
Życzymy
udanej zabawy
Jak zapewne pamiętacie w każdy poniedziałek w przedszkolu poznajemy kolejną literę alfabetu. Dziś odkryjemy literę ż: małą i wielką.
Spójrzcie na litery powyżej, najpierw napiszcie je palcem w powietrzu, potem na stole. Piszcie zgodnie z kierunkiem, jaki pokazują strzałki i tak kilka razy. Świetnie ;-)
A teraz powiedzcie głoska ż jest spółgłoską czy samogłoską? Tak spółgłoską, dlatego zaznaczamy ją kolorem niebieskim.
A teraz zajmiemy się wyrazem ŻABA
Podzielcie wyraz żaba na głoski. A teraz na sylaby. Powiedzcie ile w tym wyrazie jest sylab, a ile głosek? Wymieńcie proszę kolejno wszystkie głoski. A teraz spróbujcie wymienić inne słowa w których słyszycie głoskę ż na początku i na końcu.
Rodzice zwróćcie uwagę, że głoska ż na końcu wyrazu jest często słyszana jak głoska sz np. w słowie garaż. Aby się przekonać czy wybraliśmy dobre słowo, warto powiedzieć np. jeden garaż, dwa garaże...
A teraz ćwiczymy to, czego się nauczyliśmy. Uzupełnijcie proszę karty pracy strona 72 - 73.
A następnie 74 - 75. Wiem, że tego jest sporo. Często pracę w kartach rodzielamy na pół czyli przed obiadem i po obiedzie. Wy również Rodzice dawkujcie dzieciom zadania.
Czytając z dzieckiem tekst na stronie 74 (sylabami), poproście żeby dziecko wzięło ołówek i podkreślało sylabę, którą czyta. Jest to ułatwieniem. Pszczółki już dobrze wiedzą o co chodzi :-)
A teraz Pszczółeczki należy się Wam odpoczynek .
Usiądźcie wygodnie, zamknijcie oczy i przypomnijcie sobie rzeczy, rośliny i zwierzęta, które są całe zielone. Powiedzcie je teraz głośno.
A teraz spróbujcie odpowiedzieć o jakiej porze roku jest najwięcej koloru zielonego? Tak, pięknie odpowiedzieliście - wiosną. A w jakim miejscu wiosną możemy zobaczyć najwięcej koloru zielonego?
Tak, dokładnie, w lesie i na łące.
Już nie umiem się doczekać wiosennych spacerów po lesie. Wam również życzę wielu takich wypraw. One dodają tyle siły i dobrej energii :-)
LAS JEST ZIELONY
ŁĄKA JEST ZIELONA
Proszę, żeby na każde zajęcia na Meet dziecko miało przy sobie około 2 kartki A4 i kredki, dziś obowiązkowo kredka zielona :-)
Widzimy się o godzinie 10:00.
Życzymy Wam dobrego dnia Pszczółki
Pani Monika i Pani Korelka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz