wtorek, 31 marca 2020

Z wizytą u bocianów - PSZCZÓŁKI

Kochane Dzieci!
Zapraszam Was do wspólnej zabawy.



1. Zabawa "Liczenie skarbów"
Przygotujcie: pesetę, różne nasiona: grochu, kukurydzy, może być też makaron, ryż.
Wymieszajcie wszystkie znalezione skarby (nasiona) i rozsypcie je na stoliku. Następnie pozwólcie dziecku za pomocą pęsety rozdzielać je do odpowiednich pojemników. A Wy Kochane dzieci spróbujcie opisać ich wygląd, wielkość, kolor, kształt. Możecie układać z nich różne sekwencje (makaron, kukurydza, groch itd) i szeregi. Na zakończenie ułóżcie wspólny obrazek ze wszystkich skarbów.
2. Ćwiczenia słuchowe - Co to za ptak?
Drodzy Rodzice włączcie dziecku odgłosy ptaków (możecie skorzystać ze strony youtube.pl) - ciekawe, czy po usłyszanych dźwiękach uda się odgadnąć, który ptak wydaje takie odgłosy (bocian, kukułka, skowronek, jaskółka). Jeżeli będzie jakaś trudność przy odgadnięciu, pokaż dziecku zdjęcie tego ptaka. Wtedy na pewno się uda.
3. Zapoznanie się z melodią i słowami piosenki ,,Zielona wiosna'' PIOSENKA
Posłuchajcie wspólnie piosenki o wiośnie. Porozmawiacie o czym była piosenka, jakie zwierzęta się w niej pojawiły. Spróbujcie wspólnie zaśpiewać piosenkę.
4. Praca plastyczna ,,Bocian''
Przygotujcie: waciki kosmetyczne, czerwoną kartkę, nożyczki, farbę czarną, klej, kartkę w dowolnym kolorze, kredki.
Z wacików kosmetycznych tworzymy bociana.
Przyklejamy waciki na kartce w wybranym kolorze. Jeden wacik przecinamy na pół i malujemy go czarną farbą tworząc skrzydło. Gdy farba wyschnie przyklejamy bocianowi skrzydło do brzuszka. Następnie wycinamy z czerwonej kartki dziób oraz nogi i przyklejamy je w odpowiednie miejsce. Kolejno malujemy bocianowi oko.
I nasz bocian jest już gotowy. Możemy także narysować obok naszego bohatera wiosenne kwiaty, zwierzęta, drzewa.

5. Zabawa ruchowa z elementem równowagi ,,Bocian''
Kochane dzieci zamieniam Was w bociany, Wyobraźcie sobie, że chodzicie po łące (dywanie) wysoko unosząc nogi zgięte w kolanach, na hasło: STOP - stajecie na jednej nodze z równoczesnym oparciem drugiej stopy na wysokości kolana.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz