poniedziałek, 18 maja 2020

Łąka w maju- SÓWKI

Dzień dobry Sówki! Witam Was w ten poniedziałkowy poranek. Przed nami kolejny tydzień pracy, nauki i zabawy. Na początek przypomnijcie sobie nazwy dni tygodnia, miesięcy, oraz nazwy pór roku. A teraz powiedzcie jaki mamy dziś dzień tygodnia, jaki jest teraz miesiąc oraz jaką mamy porę roku :) 

Brawo Kochani, dziś mamy poniedziałek, obecny miesiąc to maj, a pora roku, jak doskonale wiecie- wiosna. W tym tygodniu będziemy rozmawiać na tematy związane z tym, co dzieje się w przyrodzie w maju. Na początek zapraszam Was do wysłuchania piosenki pt:"Wiosna na łące", słuchajcie uważnie, a później odpowiedzcie na poniższe pytania.


1. Kto przybył na łąkę?
2. Co zaczęło dziać się na łące, kiedy przyszła wiosna?
3. Wymień mieszkańców łąki, o których jest mowa w piosence.
A czy Wam udało się zobaczyć już wiosnę na łące?:) 

Otwórzcie teraz swoje podręczniki na stronach 74-77 i zapoznajcie się ze znajdującymi tam ilustracjami, a następnie wysłuchajcie opowiadania "Zabawa w chowanego" Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby i odpowiedzcie na pytania:
1. W co bawili się żabka, konik polny, biedronka i motylek cytrynek?
2. Dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?
3. Jak myślicie co to jest barwa ochronna?
Niektóre zwierzęta takie jak. np. pasikonik lub rzekotka drzewna potrafią zmieniać swoją barwę upodabniając się do środowiska, w którym przebywają, żyją. Jest to tzw. barwa ochronna, dzięki której zwierzęta te mogą czuć się bezpieczniej w swoim środowisku. 

Skoro rozmawiamy dziś o mieszkańcach łąki, spróbujcie się teraz zamienić w skaczące żabki, a teraz w piękne latające motyle i może jeszcze w brzęczące pszczółki :) Nie zapomnijcie jakie odgłosy wydają te zwierzęta. 

Spróbujcie odczytać krótkie teksty znajdujące się w Waszych podręcznikach pod ilustracjami, a później podzielcie na głoski następujące wyrazy: łąka, żaba, motyl, biedronka.

Sięgnijcie po swoje KP i otwórzcie je na stronie 36-37. Obejrzyjcie znajdującą się tam ilustrację majowej łąki. Opowiedzcie rodzicom co widzicie, nazwijcie znajdujące się tam zwierzęta oraz rośliny.
Aby wykonać polecenia na stronie 38 musicie zapoznać się z cyklem rozwojowym motyla, dlatego zapraszam Was na krótki film. Po obejrzeniu spróbujcie sami opowiedzieć w jaki sposób rozwijają się motyle i wykonajcie polecenia na stronie 38 i 39.


To już wszystko na dziś. Zachęcam Was do spędzania czasu na świeżym powietrzu, oczywiście jeśli tylko pogada na to pozwoli :) Dostrzegajcie piękno majowej przyrody. Może uda się Wam zrobić jakieś ciekawe zdjęcia?:) Może poprosicie rodziców o wspólny spacer po kolorowej majowej łące?:)

Pozdrawiam Was gorąco i do usłyszenia jutro! :)
Wasza Pani Ewelina



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz