środa, 20 maja 2020

Mieszkańcy łąki - Pszczółki :)

Dzień Dobry Pszczółeczki!

Mam nadzieje, że wstaliście dzisiaj
 z dobrym humorkiem
i szerokim uśmiechem na twarzy.
Dzisiaj przygotowałam dla Was zajęcia matematyczne.

Serdecznie zapraszam!

1.  Utrwalenie piosenki ,,Na majowej łące''.
2. Kwiaty - wycinanie kół i tworzenie kompozycji kwiatów.
Potrzebujemy: białe kartki, kolorowe kartki,
 szablon kół, nożyczki, klej.
Odrysowujemy na kolorowych kartkach koła 
(np. możemy odrysować koło z kubeczka, szklanki).
Koła wycinamy i układamy z nich 
na białej kartce różnorodne kwiaty.
Możemy je również przykleić. 

3. Zabawa ruchowa z elementem skoku - ,, Żabki''.
Wcześniejsze kompozycje kwiatowe 
rozkładamy na podłodze w pokoju.
Jesteśmy żabkami, które w rytmie piosenki 
,,Na majowej łące'' skaczą miedzy kwiatami.
Na przerwę w muzyce Rodzic pokazuje kartonik z kropkami.
Liczymy ile jest kropek i tyle robimy skoków 
w miejscu (jak najwyżej potrafimy).
Gdy muzyka znów gra - skaczemy między kwiatami. 

4. Mieszkańcy łąki.
Spójrzcie na poniższe zdjęcia.
Co to są za zwierzęta?
Gdzie możemy je spotkać?
Opiszcie ich wygląd?
Czy wiecie jakie wydają odgłosy?
 PSZCZOŁA
 BIEDRONKA
 MRÓWKA
 MOTYL
KONIK POLNY

Nazwę każdego mieszkańca łąki podzielcie na sylaby.
Policzcie ile jest sylab w każdej nazwie.

5. Życie na łące - zabawy matematyczne 
z ćwiczeniami ortofonicznymi.
- Na łące- 
Przygotowujemy sobie 5 karteczek.
Na pierwszej karteczce rysujemy jeden kwiatek,
na drugiej - dwa kwiatki, na trzeciej - trzy kwiatuszki
 i proporcjonalnie tak samo dalej.
Odwracamy wszystkie kartki na drugą stronę.

Na początku jesteśmy żabkami.
Żabki wydają dźwięk - rech, rech.
Losujemy jedną kartkę z kwiatkami.
Liczymy ile jest kwiatów.
Wynik pokazujemy na palcach.
Następnie tyle ile jest kwiatów
mówimy tyle razy: rech, rech, rech.

Teraz jesteśmy pszczółkami.
Pszczółki wydają dźwięk: bzzz, bzzz, bzzz.
Losujemy kartkę. Liczymy kwiaty.
Wynik pokazujemy na palcach
i wypowiadamy tyle razy dźwięk: bzzz
ile jest kwiatów na kartce.

Zamieniamy się w koniki polne.
Koniki polne wydają dźwięk: cyk, cyk, cyk.
Losujemy kartkę z kwiatami.
Liczymy kwiatuszki.
Pokazujemy wynik na palcach.
Kolejno mówimy tyle razy: cyk, cyk
ile jest kwiatów na kartce.

- Kwiaty na łące-
Wytnijcie z kolorowych kartek tak jak potraficie :
- po pięć czerwonych maków, koniczyn fioletowych,
białych stokrotek, niebieskich chabrów.
Przygotujcie zieloną bibułę.
(możecie użyć zielonej kartki,
pomalować białą kartkę farbą lub kredką).
A teraz :
Ułóżcie wycięte kwiaty na łące w dowolny sposób.
Zastanówcie się jak można je posegregować?
- według kolorów,
- według wielkości,
- według kształtu.
Jaka łąka się Wam najbardziej podoba,
kiedy kwiaty rosną w dowolny sposób,
czy kiedy są pogrupowane?

6. KARTA PRACY - NR 50-51
- rysujcie ślimaka po śladach,
- nazwijcie zwierzęta na dole karty- naśladujcie ich ruchy,
- połączcie w pary owady z kwiatkami - powiedzcie
czego jest więcej owadów, czy kwiatów?

7. Majowe bańki - puszczanie baniek mydlanych. 
Wydłużanie fazy oddechowej.
Jeżeli macie w domu bańki - wyjdźcie na dwór.
 Będziemy puszczać bańki mydlane.

Postarajcie się zrobić jak największą bańkę.

Poproście Rodziców, żeby teraz oni puszczali bańki,
a Wy uderzajcie w bańkę tak aby nie spadła na trawę.

Wesołej zabawy Pszczółeczki!
:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz