Dzień dobry Sówki. W tym tygodniu rozmawiamy na temat tego co dzieje w maju na łące. Poznaliśmy też wielu mieszkańców łąki. Czy potraficie ich teraz wymienić?
Ilu mieszkańców łąki udało się Wam wymienić?:)
Na łące mieszka wiele zwierząt, są wśród nich przede wszystkim owady. Aby sprawdzić czy wiecie, jakie zwierzęta należą do rodziny owadów zapraszam Was do zabawy. Przygotujcie kartki w dwóch kolorach- niebieskim i czerwonym ( zamiast kartek możecie użyć np. zakrętek lub innych przedmiotów w kolorze niebieskim i czerwonym). Poproście rodziców, aby powoli odczytywali znajdującą się poniżej listę zwierząt,a Waszym zadaniem jest podnieść niebieską kartkę, gdy usłyszycie nazwę owada, a czerwoną, gdy będzie to inne zwierzę.
KRÓLIK, PSZCZOŁA, WAŻKA, KRET, SZERSZEŃ, PIES,OSA,MOTYL, ĆMA, KOT, MRÓWKA, BIEDRONKA, ŻUK, BOCIAN, CZAPLA,KOMAR.
Na dzisiejszych zajęciach porozmawiamy troszkę o pszczołach. Są to niesamowicie pracowite owady, a wiecie dlaczego? :) Aby się dowiedzieć jak ogromne znaczenie zarówno dla środowiska jak również dla człowieka mają pszczoły zapraszam Was do obejrzenia krótkich filmów na ten temat.
Mam nadzieję, że uważnie słuchaliście pszczółki i potraficie odpowiedzieć na następujące pytania:
1. Jaką rolę odgrywają pszczoły w naturze? Co robią?
2. Co to jest pasieka?
3. Gdzie mieszkają pszczoły?
4. Jakie pszczoły mieszkają w ulu?
5. Co produkują pszczoły?
6. Kto to jest pszczelarz i czym się zajmuje?
7. Co zagraża życiu pszczół?
Brawo!:) Na pewno świetnie poradziliście sobie z udzieleniem odpowiedzi na wszystkie pytania i jesteście ekspertami od pszczół :)
Otwórzcie teraz swoje KP na stronie 42 i 43 i wykonajcie znajdujące się tam ćwiczenia dotyczące pszczół. Spróbujcie sami odczytać nazwy produktów, które otrzymujemy dzięki pszczołom.
Zapytajcie rodziców, czy macie w domu miód. Jeśli tak, to zachęcam Was do degustacji.
Smacznego !:)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz