Strony

czwartek, 4 czerwca 2020

Dzieci z całego świata- Sówki

Dzień dobry Kochani! :) 

Witam wszystkich, którzy wstali dziś ''prawą nogą"- są weseli, zadowoleni i gotowi na zajęcia. Uśmiechnijcie się teraz pięknie do swoich rodziców, pomachajcie im prawą rączką, przytulcie i dajcie buziaka :) 
Witam wszystkich tych, którzy wstali ,,lewą nogą''-są niewyspani, smutni, źli. Zróbcie teraz kwaśną minę i popatrzcie do lustra. A teraz uśmiechnijcie się i znów spójrzcie do lustra. Który wyraz twarzy bardziej się Wam podoba?:)
Mam nadzieję, że wybraliście uśmiech i z uśmiechem od ucha do ucha zaczniemy nasze zajęcia :)  




Na początek mam dla Was kilka zagadek związanych z emocjami. Sprawdzimy czy zapamiętaliście jakie mamy emocje :)

Jaka to emocja- powiedzcie dzieci.
Mówią o nim, że ma wielkie oczy?

Rączki wymachują, ciało w górę leci,
gdy się do naszego umysłu wtoczy,
oko jak iskierka świeci.

Trzęsie nami śmiało,
wszystkie ząbki usta odkrywają
i paraliżuje całe nasze ciało.


Zapraszam Was teraz na bajkę o dzieciach z różnych kontynentów świata. Spróbujcie zapamiętać, jakie dzieci mieszkają na poszczególnych kontynentach, jak wyglądają, jak się ubierają i gdzie mieszkają.

I jak się Wam podobała bajeczka?:) Potraficie powiedzieć czym różnią się dzieci z różnych stron świata? Brawo, różnią się wyglądem, kolorem skóry, kształtem oczu. Rozmawialiśmy ostatnio o tolerancji, zastanówcie się czy to, że dzieci mieszkające na innych kontynentach różnią się od siebie np. wyglądem, językiem, sposobem ubierania daje komuś prawo do tego, aby ich wyśmiewać?
Skoro możemy podać wiele różnic zastanówcie się czy potraficie dostrzec podobieństwa między dziećmi z różnych stron świata?:) Mam nadzieję, że bez problemu uda się Wam podać nawet kilka przykładów. 
Przypomnijmy sobie teraz piosenkę o emocjach, którą ostatnio poznaliśmy. Spróbujcie wymyślić proste elementy ruchu do piosenki. 

Wykonajcie ćwiczenia w KP na stronie 56 i 57. Popatrzcie na znajdujący się tam obrazek i opowiedzcie co się na nim dzieje. Pamiętajcie o tym, aby mówić pełnymi zdaniami. 

Mam dla Was jeszcze propozycję naprawdę świetnej zabawy- pisanie literek paluszkami w mące (kaszy, lub ryżu). Poznaliście już literki, więc teraz trzeba utrwalać ich pisownie. Oprócz pisania literek możecie też tworzyć rysunki. Mam nadzieję, że spodoba się Wam ta zabawa :) Poniżej znajdziecie instrukcję do zabawy :)



Ściskam Was gorąco moi Kochani!
Do usłyszenia jutro.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz