Strony

czwartek, 4 czerwca 2020

Misie w domowym przedszkolu - Mój przyjaciel

     Witam wszystkie Misie. Dni piękniejsze i cieplejsze. Małymi kroczkami zbliża się do nas kolejna pora roku. Pomyśl jaka. Jest wiosna. Jaka pora roku była wcześniej i jaka nadchodzi?
Dzisiejszy temat
Mój przyjaciel

     Przyjaź to wyjątkowa więź między ludźmi, a ja bym dodała, że również między ludźmi i zwierzętami. Spróbuj odpowiedzieć na pytanie: Jakie cechy powinien mieć przyjaciel, jaki powinien być, i kogo nazywamy przyjacielem? Myślę, że można byłoby wymienić wiele takich cech. Przyjaciel powinien być, pomocny, troskliwy, radosny, szczery, uczciwy, cierpliwy,..... Powinien to być ktoś, z kim chcemy spędzać czas. To ktoś o kim często myślimy, ktoś komu możemy się zwierzyć. Pamiętajmy jednak, że przyjaciel będzie oczekiwał od nas tego, czego my oczekujemy od przyjaciela. Ta więź musi działać w obie strony. Jeśli ja chcę być wysłuchany, to muszę również umieć słuchać. Jeśli nie chcę być okłamywany, to nie okłamuję i ja. Jeśli chę, żeby przyjaciel bawił się według mojego pomysłu, to następnym razem, ja bawię się w zabawę wymyśloną przez niego. Oczywiście przyjaciele też się kłócą i denerwują, ale prawdziwi przyjaciele zawsze się godzą. Wcale nie jest łatwo znaleźć przyjaciela. A jeśli już się znalazło, to trzeba o przyjaź dbać. Nie jest to łatwe. Ludziom w życiu towarzyszą różne emocje. Proszę aby dziecko spróbowao wymienić emocje i te dobre, i te złe. Niech spróbuje również opisać, jak sobie radzi ze złymi emocjami. Wytłumaczmy, że jest to bardzo trudna umiejętność i nawet my dorośli, mamy czasami z tym kłopot. Warto znaleźć swój sposób na radzenie sobie ze złymi emocjami. Bo sama złość nie jest zła, ale trzeba sobie umieć z nią poradzić. Jest wiele sposobów na jej kontrolowanie. Może to być, np.: wyjście do innego pomieszczenia (wyciszenie się często pomaga), targanie lub gniecenie gazet, już  same  nazwanie negatywnego uczucia i powodu z jakiego pojawiło się może przynieść ulgę, niech spróbuje namalować swoją złość, może  też  pomóc tradycyjne liczenie do 10:). Niech znajdzie swój sposób a będzie łatwiej przebrnąć przez to uczucie.
KP część 4, str. 56 -57 Przyjrzyjcie się ilustracji. Co widzicie? 
KP część 4, str. 58
Aktywność ruchowa Wyżej - więcej - dalej W zabawie musią wziąść udział przynajmniej dwie osoby. Rodzeństwo lub jeden z rodziców. Wykonujemy przykładowe ćwiczenia:
- Kto podskoczy wyżej? (np. do gałęzi lub podwieszonego przedmiotu)
- Kto odbije piłkę więcej razy? (dowolnym sposobem)
- Kto podskoczy więcej razy na jednej nodze? 
- Kto rzuci dalej? itp.
Zabawę można przeprowadzić kilkakrotnie, dobierając ćwiczenia tak, aby każde dziecko miało mozliwość wygrać.
Ćwiczenia artykulacyjne 
- liczenie językiem dolnych zębów,
- "język na gumce" - należy "przykleić" powierznię języka do podniebienia twardego i jednocześnie poruszać żuchwą w płaszczyźnie góra-dół,
- naprzemienne dotykanie czubkiem języka, przy otwartych ustach, górnych i dolnych dziąseł od wewnątrz,
- "koci grzbiet" wypychanie dolnych ząbków językiem i wyginanie jego grzbietu ku górze,
- "indiański okrzyk" proszę wykorzystać znaną dzieciom piosenkę "Indiański taniec". Niech dziecko pomiędzy refrenem a zwrotką (robiliśmy to w przedszkolu) improwizuje okrzyk indiański - uderza językiem o przód górnych ząbków kliknij TUTAJ
Życzę miłego dnia
Pozdrowia Pani Usia i Pani Kornelka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz