Dzień Dobry Pszczółki! :)
Mam dla Was kilka pytań:
Jaki mamy dzisiaj dzień tygodnia?
Jaki dzień był wczoraj, a jaki będzie jutro?
Jaką mamy porę roku?
Jakie znacie sposoby na oszczędzanie wody?
Na pewno świetnie sobie poradziliście z pytaniami.
A teraz zapraszam Was na zajęcia :)
1. Zabawa ruchowa ,, Zrób to co ja''.
To taka gra, zrób to co ja!
Rodzic pokazuje jakąś czynność najlepiej związaną
z pracami w ogrodzie (podlewanie roślin,
sadzenie kwiatów, grabienie liści itp).
A Wy powtarzacie za Rodzicem.
I zamiana. Teraz Dzieci pokazują - Rodzice powtarzają :)
2. Książki - szukanie zdjęć/obrazków ogrodów.
Przygotujcie różne książki. Poszukajcie ilustracji przedstawiających ogrody. Opowiedzcie co widzicie na znalezionych obrazkach.
Czy są tam zwierzęta i rośliny?
Jeżeli tak, to jakie? Czy wszystkie są takie same?
Zwróćcie uwagę na narzędzia, które są potrzebne do pracy w ogrodzie. Co możemy robić tymi narzędziami?
Poniżej zamieszczam przykładowe zdjęcia :)
3. Słuchanie piosenki ,,Ekologiczne reggae''.
Porozmawiajcie na temat tekstu piosenki.
Odpowiedzcie na pytania :
- O czym jest piosenka?
- Co możemy zrobić, żeby zadbać o naszą Ziemię?
4. Nauka pierwszej zwrotki i refrenu piosenki
,,Ekologiczne reggae''.
A teraz nauczymy się nowej piosenki:
Rodzice czytają/ mówią jeden wers a Wy powtarzacie.
Następnie spróbujcie wspólnie zaśpiewać pierwszą zwrotkę i refren piosenki.
5. Zabawa pobudzająco - hamująca ,, Potrafię segregować śmieci''
Potrzebujemy trzy kwadraty.
Po jednym w kolorze żółtym, niebieskim i zielonym.
Kochane Dzieci! Bardzo ważne jest segregowanie śmieci.
Pamiętajcie! Kolor żółty - oznacza plastik, kolor niebieski - papier,
a kolor zielony - szkło. W rytmie muzyki spacerujemy po dywanie/podłodze.
Na przerwę w muzyce Rodzic pokazuje kwadrat w wybranym przez siebie kolorze.
Waszym zadaniem jest powiedzenie: co oznacza ten kolor?
Następnie znajdujemy w pokoju taką rzecz, którą moglibyśmy
wyrzucić do takiego kosza. (np. Rodzic pokazuje kwadrat niebieski
- do kosza niebieskiego wyrzucamy papier i znajdujemy w pokoju kartkę/gazetę).
6. Ćwiczenia oddechowe przy poznanej piosence.
Potrzebujemy chusteczkę higieniczną lub kawałek papieru toaletowego.
W rytmie nagrania tańczymy dowolnie z chusteczką w ręce.
Podczas przerwy w muzyce - unosimy chusteczkę na wysokość głowy,
puszczamy i zaczynamy w nią dmuchać, żeby nie spadła nam na podłogę.
7. KARTA PRACY - NR 38
- Rysujemy po śladzie konewkę zaczynając od czerwonej strzałki,
później od niebieskiej, a na końcu od zielonej.
Powiedzcie do czego służy konewka.
Pokolorujcie według własnego pomysłu.
- Nazwijcie z pomocą Rodziców przedmioty
widoczne na dole karty pracy.
Jak myślicie do czego one służą.
Nazwy przedmiotów podzielcie na sylaby.
Wesołej zabawy Wam życzę! :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz