Kochane Dzieci !
Witam Was bardzo serdecznie!
Kto się dzisiaj wyspał niech podniesie prawą rękę.
Kto dzisiaj wstał z dobrym humorem i uśmiechem na twarzy niech podniesie lewą rękę.
Kto zjadł pyszne śniadanie niech podniesie prawą nogę.
Kto już umył zęby niech podniesie lewą nogę.
A kto już czeka na zajęcia niech pomacha do rodzica :)
Zapraszam!
1. Zagadki dźwiękowe - Wiosna.
Włączcie poniższe nagrania i spróbujcie zgadnąć czyje to odgłosy.
Po rozpoznaniu, nazywamy zwierzęta, które wydają usłyszane dźwięki i próbujemy je naśladować.
(np. żaba - re re kum kum - i skaczemy jak żaba, bocian - kle, kle -
i stoimy na jednej nodze, dzięcioł - stuk puk, stuk puk - fruwamy).
2. Zabawa ruchowa - ,,Kolory wiosny''
Swobodnie tańczymy na dywanie w rytm PIOSENKI. Na przerwie w muzyce Rodzice pokazują kartkę w kolorze zielonym. Waszym zadaniem jest znalezienie w pokoju rzeczy w tym kolorze.
Gdy muzyka zaczyna ponownie grać - tańczymy. Powtarzamy zabawę kilka razy z różnymi kolorami (żółty, niebieski, fioletowy, czerwony, różowy itp).
3. Kwiaty w wazonie - zabawa dydaktyczna.
Rodzice ustawiają wazon z wiosennymi kwiatami przed dziećmi.
Dzieci - Waszym zadaniem jest przyjrzenie się kwiatom, powąchanie ich i dotknięcie.
Spróbujcie z pomocą rodziców opisać ich wygląd, zapach oraz nazwę.
Jeżeli nie mamy kwiatów w domu, zamieszczam poniżej zdjęcie
(bukiet tulipanów w wazonie), które możecie wspólnie opisać.
Jak myślicie, czy te kwiaty zawsze tak wyglądały?
Jak rosną kwiaty i inne rośliny?
Od czego zależy ich wzrost?
Odpowiedzi na pytania znajdziecie w poniższych filmach :)
4. Etapy rozwoju krokusa - KARTA PRACY
Omówcie wspólnie etapy rozwoju roślinki i pokolorujcie według WZORU :)
Porozmawiajcie o krokusach, opiszcie ich wygląd,
gdzie można je spotkać?
(Jedna odmiana krokusa rośnie w górach i jest pod ochroną.
Inne gatunki można uprawiać w ogródkach.
Krokusy najczęściej mają płatki fioletowe, białe i pomarańczowe).
6. Improwizacja ruchowa - ,,Krokusy''
Potrzebna nam będzie chustka/apaszka.
Wykonujemy siad klęczny i chowamy chustkę w dłoniach,
która jest pączkiem krokusa i za chwilę rozkwitnie.
Włączamy w tle spokojną muzykę.
Naszym zadaniem spokojne wstanie, uniesienie rąk nad głową i ich rozchylenie - uwalniając chustkę, co przypomina rozkwitanie kwiatów. Później stojąc w miejscu falujemy nad głową chustką w rytm melodii.
7. Kwiatowe puzzle :)
Potrzebujemy dwa obrazki z kwiatami (mogą być obrazki które zostały wykorzystane powyżej w poście. Mogą być również narysowane).
Rodzice tną jeden obrazek na 6 części, a drugi na 8.
Naszym zadaniem jest ułożenie obrazków z wyciętych kawałków.
Gdy już zostaną ułożone - opowiadamy co na nich widzimy.
Przeliczamy z ilu części składa się każdy obrazek.
Pokazujemy w którym jest mniej części, a w którym więcej i o ile.
Miłego dnia Wam życzę! :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz