Witam Wszystkie Misie. Najwyraźniej dzisiaj podczas zabawy i pracy będzie nam towarzyszyć słoneczko. Przypomnijcie jaką mamy teraz porę roku. Jaka była przed nią i jaka będzie po niej. Na pewno to potrafisz.
Dzisiejszy temat
Mierzę bo potrafię
Każde dziecko kończące edukacje przedszkolną powinno rozumieć na czym polega mierzenie i powinno znać proste sposoby dokonywania takich pomiarów krokami lub stopami - stopa za stopą. Dzisiaj spróbujemy doskonalić tę umiejętność. Doskonalić, ponieważ już wielokrotnie w przedszkolu sprawdzaliśmy jak długi, np. jest dywan w naszej sali.
Długi, krótki; Większe, mniejsze - ćwiczenia w mierzeniu długości, wielkości:
Umiejętności odnoszenia wielkości przedmiotów względem własnego ciała - proponuje tu zabawy i sytuacje, w których można zapytać dziecko "Co jest od Ciebie wyższe, niższe?", "Co jest od Ciebie dalej, np. piłka czy piesek?", "Co jest mniejsze niż Twoja rączka?", ipt.
Nie każdy wynik będzie taki sam - różnice w zależności od jednostki miary - odległość mierzymy za pomocą kroków (np. od kuchni do pokoju lub na taras), dla dziecka wynik będzie większy niż dla dorosłego i dziecko powinno wiedzieć, że jego kroki są krótsze niż dorosłego; mierzenie odległości za pomocą stóp (stopa za stopą, tzw. tip-topy); mierzenie stołu dłońmi.
Zapoznanie dziecka z różnymi narzędziami pomiaru - linijka szkolna, miara krawiecka lub stolarska, taśma miernicza, pomiary laserowe; zalecam dokonywania prób mierzenia długości.
Doświadczenie z mierzeniem długości: Proszę utworzyć dwie "dróżki", np. ze skakanek lub sznurków. Niech będą równe i niech leżą równolegle względem siebie.
Pytanie do dziecka: Czy obie drogi mają taką samą długość? Dziecko powinno odpowiedzieć, że tak.
Proszę teraz ułożyć skakanki tak, by jedna z nich była prosta a druga niech tworzy zakręty
Pytanie do dziecka: Czy obie drogi mają taką samą długość? Dziecko powinno odpowiedzieć, że tak.
Proszę teraz ułożyć skakanki tak, by jedna z nich była prosta a druga niech tworzy zakręty
Pytanie do dziecka: Czy obie drogi mają taką samą długość? Dlaczego uważasz, że czerwona droga jest dłuższa?
Spróbujmy udowodnić dziecku, że nadal są równe, rozciągając poskręcaną skakankę i pokazując, że obydwie są takiej samej długości.
KP część 4, str. 6 - 8 oraz "Litery i liczby" część 2, str 68
Spróbujmy udowodnić dziecku, że nadal są równe, rozciągając poskręcaną skakankę i pokazując, że obydwie są takiej samej długości.
KP część 4, str. 6 - 8 oraz "Litery i liczby" część 2, str 68
Pamiętajmy, że każdą sytuację z życia codziennego można wykorzystać do rozwijania umiejętności dokonywania pomiarów. Pozwólmy dziecku mierzyć, co tylko się da.
Podczas dokonywania pomiaru, np. dywanu utrwalajmy pojęcie prostokąta. Przypomnijmy, że ta figura ma 2 boki krótsze (szerokość) i 2 boki dłuższe (długość). Niech dziecko poda inne przykłady na przedmioty w kształcie prostokąta.
W wolnych chwilach posłuchaj piosenki Na podwórku . Możesz spróbować nauczyć się jej na pamięć.
Życzę miłego dniaW wolnych chwilach posłuchaj piosenki Na podwórku . Możesz spróbować nauczyć się jej na pamięć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz