Kochane Pszczółeczki!
Witam Was bardzo serdecznie :)
Na początku mam dla Was kilka pytań :
Jaki mamy dzisiaj dzień tygodnia?
Jaki dzień był wczoraj, a jaki będzie jutro?
Ile tydzień ma dni?
Wymieńcie wszystkie dni w odpowiedniej kolejności.
Jaką mamy aktualnie porę roku?
Jaki teraz jest miesiąc?
Jestem pewna, że wspaniale sobie poradziliście
z odpowiedziami na powyższe pytania :)
A teraz zapraszam Was na dzisiejsze zajęcia.
Będziemy rozmawiać o budynkach
w naszej miejscowości :)
1. Rytmiczna rozgrzewka w podskokach.
Porozmawiajcie z Rodzicami na temat domów, które znajdują się w Waszym miejscu zamieszkania.
Jakie one są? (niskie, wysokie).
Czy wszystkie domy są jednakowe?
Czym różnią się te domy?
Wymieńcie rodzaje domów, które znajdują się w Waszej miejscowości (domki drewniane, murowane,
wielorodzinne, jednorodzinne, wieżowce, bloki).
3. Kolorowe domki - wycinanie figur geometrycznych.
Ćwiczenie rozwija koordynację wzrokowo-ruchową.
Potrzebujemy: nożyczki, kontury małych i dużych :
kwadratów, prostokątów i trójkątów narysowanych/wydrukowanych
na kolorowych kartkach.
Wycinamy figury geometryczne i segregujemy je według koloru.
Możemy skorzystać z : KONTURY FIGUR DO DRUKU
4. Zajęcia matematyczne - Nasze domy.
Zabawa twórcza - Dom
Nazywamy i przeliczamy wycięte wcześniej figury geometryczne.
Następnie zastanawiamy się w jaki sposób możemy je ułożyć aby utworzyć dom.
Kolejno układamy na dużym prostokącie mały prostokąt (drzwi),
dwa kwadraty, czyli okna i jeden trójkąt - dach.
Może macie jeszcze inny pomysł aby utworzyć budynek?
Spróbujcie ułożyć według własnego pomysłu :)
Zabawa dydaktyczna - Wysoki i niski
Potrzebujemy dwa pudełka, które będą naszymi domami.
Jedno niskie, drugie wysokie.
Popatrzcie na pudełka.
Jak myślicie, które budynki są charakterystyczne dla miasta,
a które dla wsi?
A jakie budynki można zobaczyć w Waszym
miejscu zamieszkania: niskie, czy wysokie?
Opiszcie wygląd budynków jakie znajdują się w Waszym sąsiedztwie.
Okna mają duże, czy małe?
Policzcie ile mają okien i drzwi.
Możecie skorzystać z poniższych obrazków aby opisać budynki :)
Z przygotowanych pudełek możecie wykonać domy,
bloki, czy wieżowce :)
bloki, czy wieżowce :)
Zabawa ruchowa - Malowane domy
Umieszczamy w różnych miejscach w pokoju
trzy obrazki z budynkami. Każdy dom w innym kolorze.
Gdy Rodzic klaszcze - maszerujemy po pokoju.
Na przerwę - Rodzic podnosi kartkę z wybranym kolorem
lub mówi nazwę koloru.
Naszym zadaniem jest jak najszybciej stanąć obok obrazka
z domem w tym kolorze.
Zabawę powtarzamy kilka razy :)
Zabawę powtarzamy kilka razy :)
Następnie powiedzcie który budynek jest najniższy, a który najwyższy.
Zabawa dydaktyczna - Budujemy domy:
- Układanie figur geometrycznych według instrukcji -
Wybudujcie wysoki dom, który ma cztery okna,
dwoje drzwi i dwa kominy.
Rodzice sprawdzają wykonanie zadania.
Wybudujcie niski dom, który ma trzy okna i jedne duże drzwi.
Rodzice sprawdzają wykonanie zadania.
- Układanie domu z figur geometrycznych
według własnego pomysłu -
według własnego pomysłu -
Opowiedzcie jaki dom ułożyliście.
W jakim jest kolorze? Ile ma okien, drzwi?
Czy jest wysoki, czy niski?
5. Policz figury : KARTA PRACY
6. Utrwalenie piosenki ,,Tu mieszkam''.
7. Moje miasto - praca plastyczna.
Naszym zadaniem jest wykonanie pracy plastycznej
z użyciem wyciętych figur geometrycznych.
Ułóżcie i przyklejcie na kartkę domy zrobione z figur.
Ozdóbcie miasto według własnego pomysłu.
Możecie dorysować słońce, trawę, drzewa, kwiaty :)
Miłej zabawy :)
Do jutra!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz