wtorek, 16 czerwca 2020

Bezpieczne wakacje - Pszczółki i Biedronki

Dzień Dobry Kochani!

Witam wszystkie dzieci, które chciałyby spędzić 
wakacje nad morzem.
Witam wszystkie dzieci, które chciałyby pojechać do gór.
Witam wszystkie dzieci, które chciałyby spędzić 
wakacje nad jeziorem.
Witam wszystkie dzieci, które chciałyby pojechać 
w wakacje do babci i dziadka.

Zapraszam Was na dzisiejsze zajęcia.
Będziemy rozmawiać o bezpiecznych wakacjach.

1. Słuchanie piosenki - Już wkrótce wakacje.
Rozmowa na temat piosenki.
Pytania:
- O czym jest piosenka?
- Gdzie możemy pojechać podczas wakacji?
- Jakimi środkami transportu możemy pojechać?

2. Składanie w całość zdjęć przedstawiających 
miejsca letniego wypoczynku według wzoru.
Oglądamy zdjęcia. Podajemy ich nazwy. 
Następnie Rodzice każde zdjęcie przecinają na kilka części. 
Naszym zadaniem jest ułożenie obrazka w całość. 
Powiedzcie co lubicie robić najbardziej w takich miejscach?
 LAS
 MORZE/OCEAN
 JEZIORO
GÓRY
 MIASTO
WIEŚ
3. Słuchanie wiersza Barbary Kosmowskiej Podjudzajka.
Rozmowa dotycząca wiersza.
Pytania:
- Kim była podjudzajka?
- Do czego namawiała dzieci?
- Powiedzcie dlaczego nie powinniśmy słuchać podjudzajki?

4. Wykonanie plakatu Bezpieczne wakacje. 
Przypomnienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas wakacji.
Z pomocą Rodziców podzielcie duży arkusz papieru na cztery części. 
W każdej części przyklejcie zdjęcie miejsca letniego wypoczynku, 
np. morze, góry, miasto, las.
(możecie również narysować zamiast przykleić).
Przy każdym miejscu letniego wypoczynku ustalamy wspólnie
zasady bezpieczeństwa, które należy przestrzegać podczas wakacji 
w tych miejscach oraz mówimy, czego nie wolno tam robić.
Rodzice mogą zapisać zasady obok tego miejsca.

5. Zabawa ruchowa - Pamiątkowe zdjęcie.
Maszerujemy po pokoju. 
Na hasło: Zdjęcie - ustawiamy się tak, jakbyśmy pozowali do zdjęcia.
Następnie dalej maszerujemy. Zabawę powtarzamy kilka razy.

6. KARTA PRACY nr 61.
- Oglądamy obrazek, opisujemy co na nim jest. Starannie go kolorujemy.
- Jeżeli mamy karty pracy w domu to przyklejamy ryby tak, 
aby w każdym akwarium były takie same ryby.
 Jeżeli nie mamy naklejek spróbujmy dorysować ryby. 

7. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - Dzień i noc.
Gdy Rodzic włączy światło w pokoju poruszamy się jak koty, 
gdy światło jest zgaszone zwijamy się w kłębek i chrapiemy.
Zabawę powtarzamy kilka razy.

8. Nauka piosenki - Już wkrótce wakacje.
Powtarzamy za Rodzicem po jednym wersie piosenki.
Następnie spróbujmy wspólnie zaśpiewać. 
9. Ćwiczenia ortofoniczne - Nasze podróże.
Maszerujemy w rytmie poznanej piosenki. 
Na przerwę w muzyce - zamieniamy się w samoloty.
Naśladujemy samoloty i wypowiadamy zgłoski: wrrrrrr.
Znów maszerujemy w rytmie piosenki.
Na przerwę w muzyce - zamieniamy się w pociągi
 i mówimy : tuf, tuf, tuf.

Korzystajcie z pogody i spędzajcie jak najwięcej czasu
 na świeżym powietrzu.


Wesołej zabawy!
Do jutra :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz