czwartek, 25 czerwca 2020

Misie w domowym przedszkolu - Pożegnanie tuż, tuż

     Witam wszystkie Misie. Koniec roku przedszkolnego zbliża się nieubłaganie. Z pewnością wasi rodzice mają jakieś wakacyjne plany. Jednak nie weźmiecie w nich udziału jako przedszkolacy, lecz już jako szkolniacy:)
Dzisiejszy temat
Pożegnanie tuż, tuż

    Zawsze ostatnie przedszkolne dni to utrwalanie tego wszystkiego, co do tej pory Wam proponowałam. Porządkowaliśmy salę, Wasze półeczki indywidualne, robiliśmy sobie piknik na kocach i oczywiście chodziliśmy na lody. Cóż, z tego wszystkiego możemy tylko wrócić do tematów, które wspólnie przerobiliśmy. 
Zabawy matematyczne: 
- doskonalenie liczenia i stosowania liczebników porządkowych. 
Dotknij i zgadnij -  I wariant: Potrzebne będzie 10 skarpet i 10 drobnych przedmiotów (nakrętki, pingpong, klocek, małe autko, itp.). Na sznurku do prania podczepiamy ponumerowanymi klamerkami skarpetki w których ukryte są przedmioty. Zadaniem dziecka będzie odgadnąć co ukryte jest w konkretnej skarpetce i określenie jej kolejności: w pierwszej jest..., w drugiej..., w piątej, ostatniej itd. Dla utrudnienia, można zmieniać kolejności zawieszonych skarpet. II wariant: Potrzebne będzie 10 skarpet i przedmioty w ilości od 1 do 10. Na sznurku zawieszamy klamerki z numerami od 1 do 10. Do skarpetek wkładamy określoną ilość przedmiotów, np. w 1 skarpecie jedna zakrętka, w 2 skarpecie 2 zakrętki, w 3 - 3, itd. Zadaniem dziecka jest przeliczenie przedmiotów w skarpecie za pomocą dotyku i zawieszenie jej klamerką oznaczoną właściwą liczbą. Można również utrwalać nazwy figur geometrycznych: do każdej skarpetki wkładamy klocki w kształcie figur geometrycznych - dziecko rozpoznaje je dotykiem i nazywa.
- kształtowanie orientacji przestrzennej (tą umiejętność rozwija również tworzenie różnorodnych labiryntów).
Marsz pod dyktando (doskonalenie  liczenia i utrwalanie stron - pomocne tu będzie nałożenie frotki na lewą rękę lub narysowanie na niej serduszka). Dziecko porusza się zgodnie z instrukcją rodzica, np.: idź w prawo 2 kroki, do przodu 3 kroki, teraz pięć kroków w lewo, itd.
- rozwijanie logicznego myślenia (gry hartują również odporność emocjonalną dziecka i uczą przestrzegania reguł) Wymyślam grę Dziecko samo może skonstruować planszę do gry wg własnego pomysły i pionki (z plasteliny lub jakieś ludziki)

Zabawy rozwijające słuch fonematyczny (przygotowują dziecko do nauki czytania i pisania):
- rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez różne instrumenty, zwierzęta i przedmioty: gniecenie gazet, przelewanie wody, itd.
- wyklaskiwanie, wystukiwanie lub wytupywanie usłyszanego rytmu,
- nucenie usłyszanej, krótkiej melodii,
- wyróżnianie sylab w wyrazie - wyklaskiwanie,
- dokańczanie sylab - podajemy dziecku pierwszą sylabę jakiegoś wyrazu a dziecko go dokańcza, np.:  -ro  a dziecko dopowiada - wer
- wyróżnianie głosek w wyrazach (najpierw na początku  wyrazu, później na końce wyrazu i w środku wyrazu)
- wymyślanie rymów do wyrazów
- dobieranie wyrazów, które różnią się tylko jedną głoską, np. mama - rama, koza - kosa
- wyszukiwanie wyrazów, które zaczynają się na ostatnią głoskę wyrazu poprzedniego, np. rower - rak - koza
  Pomysłów na zabawy matematyczne czy też doskonalące słuch fonematyczny jest mnóstwo, pamiętajmy jednak, że aby zabawa uczyła, musi przede wszystkim sprawiać przyjemność. Ich zaletą jest to, że często mogą być wykorzystywane w codziennych czynnościach.
Książeczka Nowe przygody Olka i Ady, str. 96 spróbuj samodzielnie przeczytać tekst.
Mam dla Was piosenkę - bardzo na czasie, posłuchajcie i spróbujcie  się jej nauczyć. Jutro "widzimy się" ostatni raz:(  kliknij TUTAJ
Życzę Wam miłego dnia 
Pozdrawia Pani Usia i Pani Kornelka





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz