Witajcie Biedroneczki.
Mam nadzieję, że wypoczęliście podczas świąt i już pełni energii i chęci jesteście gotowi przyswajać nowe wiadomości :)
Na początek obejrzyj film i zobacz jakie gniazda ptaki potrafią zbudować. Poproś kogoś starszego, aby pomógł Ci przeczytać nazwy ptaków w filmie.
Zapewne dostrzegłeś/aś, że ptaki mają różne gniazda i zbudowane są z różnych materiałów. Jeśli ciekawi Cię dokładniejszy widok budowania przez ptaki gniazd oraz okresu wylęgania, obejrzyj kolejny Film
Teraz pora na poznawanie kolejnej litery. Dziś będziemy omawiać literkę "F", "f". Wymień kilka wyrazów rozpoczynających się głoską "f", kilka wyrazów, gdzie "f" jest w środku wyrazu oraz kilka wyrazów, gdzie "f" jest na końcu wyrazu. Teraz omówimy sobie dwa wyrazy rozpoczynające się na literę "F", Franek oraz farby. Podziel na sylaby i na głoski najpierw jeden wyraz, a potem drugi. Następnie zaznacz samogłoski na czerwono, a spółgłoski na niebiesko. Oczywiście nazwij je. Dla utrwalenia litery, napisz ją kilka razy na kartce. Wykonaj również zadania w kartach pracy ze stron: 60-63. Po wykonaniu wszystkich zadań koniecznie wyjdź na podwórko i poruszaj się trochę. Rozejrzyj się dookoła czy widzisz już ptasie gniazda.
Na zakończenie kilka ćwiczeń :)
Gimnastyka buzi i
języka
Zachęcamy
wszystkie dzieci do wykonywania ćwiczeń oddechowych. Mają one wymiar
profilaktyczny i są wykorzystywane we wspomaganiu i doskonaleniu rozwoju mowy
dziecka. Można je prowadzić u dzieci w każdym wieku, jednak należy pamiętać o
kilku istotnych zasadach. Pomieszczenie, w którym odbywają się ćwiczenia,
należy wywietrzyć. Nie powinny być wykonywane bezpośrednio po posiłku. Należy
uświadomić dziecku różnicę pomiędzy wdechem i wydechem. Właściwy wdech i wydech
prezentuje rodzic: wydech - może wydmuchiwać strumień powietrza na dłoń
dziecka (wykorzystuje się wtedy czucie skórne) i wdech – wąchanie zapachów, np. buteleczka z zapachem. Pamiętajmy! Wdech następuje przez nos,
wydech - ustami. W szczególnych wypadkach, np. duży wysiłek, jednocześnie
ustami i nosem.
Zabawa - Dmuchanie baloników
Potrzebne będą: jeden balonik w
dowolnym kolorze i wstążeczka. Zadanie jest proste, polega na próbie
nadmuchania balonika (pamiętaj, powietrze wciągaj nosem). Jeśli się uda,
spróbuj teraz zawiązać na jego końcu wstążeczkę lub poproś o to rodzica.
1.
Dmuchaj
teraz na balonika tak, aby się przemieszczał.
2.
Teraz
połóż balonik na ustach i spróbuj go podmuchem unieść w powietrze.
3.
Kolejna
zabawa – należy podwiesić balonik i dmuchać na niego tak, aby się huśtał.
4.
Zaproś
teraz kogoś do zabawy i przedmuchujcie do siebie balonik – rób to tak aby jak
najczęściej był na połowie osoby z którą się bawisz.
5.
Na
koniec najprzyjemniejsze: markerem wodoodpornym narysuj balonikowi buźkę
(oczka, nosek, uśmiech może też czuprynkę J.
Życzmy udanej zabawy
Do zobaczenia na meet o 11:00
Panie: Agnieszka i Kornelia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz