wtorek, 12 maja 2020

Misie w domowym przedszkolu - Nasza stolica Warszawa

      Witam wszystkie Misie. Znacie już swój adres, wiecie jak nazywa się kraj w którym mieszkacie i poznaliście historię powstania naszej stolicy. To bardzo ważne informacje dla każdego Polaka.
Dzisiejszy temat
Nasza stolica Warszawa
    Mam dla Was słodką ciekawostkę związaną z Warszawą. Otóż, najlepsze polskie czekoladki, cukierki i ptasie mleczka pochodzą właśnie z Warszawy :) Mowa tu o Wedlu, który słynny jest nie tylko w naszym kraju, ale i na całym świecie. To właśnie w Warszawie Wedel powstał. I tu kolejna ciekawostka. Pierwszym ich wyrobem były śmietankowe karmelki, które miały leczyć dolegliwości związane z przeziębieniem :) Jestem pewna, że taki sposób leczenia bardzo odpowiadałby każdemu z Was. Pamiętajcie jednak - słodycze nie leczą a po ich zjedzeniu trzeba dokładnie wyszorować Misiowe pyszczki!
KP część 4, str. 30 - 31 Przyjrzyjcie się ilustracją i określcie co zwiedzili w Warszawie Olek i Ada. Układanie zdań Spróbuj na oddzielnych kartkach zapisać następujące wyrazy (możesz o to poprosić rodzica lub starsze rodzeństwo): stolica, Wisła, zamek, syrena, Ada, Olek. Teraz samodzielnie postaraj się przeczytać jeden z wyrazów i ułóż zdanie z podanym słowem. Czynność  tą wykonaj z każdym następnym. 
Zabawy z mierzeniem pojemności płynów. Ćwiczenia te mają na celu uświadomić dziecku, że ilość mierzonego płynu nie zależy od wielkości naczyń do których płyn jest wlewany, ale od pojemności miarki jaką ten płyn jest rozlewany. Możemy to zobrazować dziecku w następujący sposób: ustawmy przed dzieckiem przeźroczyste naczynia w różnych kształtach (wąskie wysokie, niskie szerokie, bardziej płaskie, klasyczną butelkę - to czym państwo dysponujecie). Teraz proszę pojemnikiem (najlepiej z podziałką) wlewać do naczyń tę samą ilość wody. Poziom w każdym naczyniu powinien być inny, ale ilość wlanej wody zawsze ten sam. Niech dziecko dokładnie obserwuje wykonywane czynności i podzieli się swoimi spostrzeżeniami. Niech wskaże  naczynie w którym było najwięcej płynu a w którym najmniej. 
Pokażmy również dziecku dwie takie same butelki, wypełnione tą samą ilością wody, np. do połowy. Zadajmy pytanie Czy wody jest tyle samo w obu butelkach? Teraz jedną butelkę pozostawmy w pozycji stojącej a drugą połóżmy płasko. Zadajmy kolejne pytanie Czy zmieniła się ilość wody w butelce? Jak myślisz co się stało?
Zabawa np. w ogródku z wodą w butelkach. Potrzebne będą np. tego samego kształtu plastikowe, przeźroczyste butelki. Napełnione różną ilością wody butelki, ustawiamy przed dzieckiem. Zadaniem dziecka, jest ustawienie butelek według wzrastającej a potem malejącej ilości wody. Mogą również odkręcić nakrętki i dmuchać nad otworami butelek. Niech porównują dźwięki wychodzące z butelek - zależnością jest tu ilość wody. 
Mając do dyspozycji kilka butelek, niech dziecko doskonali umiejętność stosowania liczebników porządkowych. Pierwsza, druga, trzecia.... , przedostatnia, ostatnia; co jest przed czwartą; w której jest najmniej, najwięcej, itp.
KP część 4, str. 32 - 33
Praca plastyczna Wykonaj dowolną techniką Herb Warszawy wzorując się na rysunku z KP 4 na str. 29
Mam nadzieję, że mali Polacy zapoznali się z Polonezem:)
Życzę miłego dnia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz