Witajcie Kochan Sówki! :) Jak Wasze dzisiejsze nastroje? Mam nadzieję, że na Waszych twarzach od samego rana gości uśmiech od ucha do ucha :)
Na początek krótka powtórka. Popatrzcie na poniższą ilustrację. Kogo na niej widzicie? Symbolem jakiego miasta jest syrenka i dlaczego?
Brawo!:) Na pewno bez problemu udało się Wam odpowiedzieć na te pytania. A teraz czas na zabawę. Poproście rodziców, aby przygotowali Wam pustą, plastikową butelkę i przeczytali Wam następujące polecenia:
1. Połóż butelkę przed sobą.
2. Połóż butelkę za sobą.
3. Połóż butelkę po swojej prawej stronie.
4. Połóż butelkę po swojej lewej stronie.
Mam nadzieję, że wszyscy poradziliście sobie znakomicie.
Stolicą Polski jest Warszawa. Spójrzcie na mapę, gdzie leży Warszawa. Przypomnijcie sobie jak nazywa się najdłuższa rzeka w Polsce. Co znajduje się na północy, a co na południu naszego kraju?
Podzielcie teraz wyrazy: Warszawa, stolica, Wisła, syrena na sylaby i na głoski. Policzcie z ilu sylab i głosek się składają, a następnie spróbujcie ułożyć z nimi zdania.
Proponuję Wam dzisiaj wykonanie wraz z rodzicami ciekawych eksperymentów, dzięki którym dowiecie się jak mierzymy pojemność płynów.
Poproście rodziców, aby do butelki o pojemności 1 litra nalali wody i dobrze ją zakręcili. Spójrzcie teraz ile wody jest butelce- dużo czy mało? Przewróćcie teraz butelkę, czy jest w niej dalej tyle samo wody?
Do drugiego zadania potrzebnych będzie kilka butelek o pojemności 1 litra, z różną ilością wody (jeśli macie taką możliwość wodę możecie zabarwić na różne kolory). Waszym zadaniem jest określić, w której butelce jest najwięcej wody, a w której najmniej. Ustawcie teraz butelki według ilości znajdującego się w nich płynu, zaczynając od tej z najmniejszą ilością płynu do tej gdzie płynu jest najwięcej.
Do kolejnego zadania potrzebujecie butelkę o pojemności 0,5 litra, 1 litra oraz 1,5 litra. Miarą pojemności płynów jest 1 litr. 0,5 litra to połowa 1 litra, a 1,5 litra to 1 litr i jeszcze połowa litra.
Napełnijcie butelki wodą, przygotujcie mały kubeczek lub szklankę. Przelewajcie teraz wodę z butelki 0,5 litrowej do plastikowego kubeczka, Policzcie ile takich kubeczków napełniliście. Wykonajcie tą samą czynność z wodą znajdującą się w pozostałych butelkach. Ile kubeczków wody znajdowało się w butelce o pojemności 1 litra oraz 1,5 litra? W której butelce znajdowało się najwięcej kubeczków wody? A w której najmniej? Jak myślicie która butelka ma największą pojemność? A która najmniejszą?
Otwórzcie teraz KP na stronie 32. Przyjrzyjcie się znajdującym się tam szklankom z sokiem. Co zauważyliście? Spróbujcie wykonać ten eksperyment, pamiętajcie, że do każdej szklanki, musicie wlać taką samą ilość soku (napoju).
Wykonajcie również ćwiczenia na stronie 33.
Poproście rodziców, aby do butelki o pojemności 1 litra nalali wody i dobrze ją zakręcili. Spójrzcie teraz ile wody jest butelce- dużo czy mało? Przewróćcie teraz butelkę, czy jest w niej dalej tyle samo wody?
Do drugiego zadania potrzebnych będzie kilka butelek o pojemności 1 litra, z różną ilością wody (jeśli macie taką możliwość wodę możecie zabarwić na różne kolory). Waszym zadaniem jest określić, w której butelce jest najwięcej wody, a w której najmniej. Ustawcie teraz butelki według ilości znajdującego się w nich płynu, zaczynając od tej z najmniejszą ilością płynu do tej gdzie płynu jest najwięcej.
Do kolejnego zadania potrzebujecie butelkę o pojemności 0,5 litra, 1 litra oraz 1,5 litra. Miarą pojemności płynów jest 1 litr. 0,5 litra to połowa 1 litra, a 1,5 litra to 1 litr i jeszcze połowa litra.
Napełnijcie butelki wodą, przygotujcie mały kubeczek lub szklankę. Przelewajcie teraz wodę z butelki 0,5 litrowej do plastikowego kubeczka, Policzcie ile takich kubeczków napełniliście. Wykonajcie tą samą czynność z wodą znajdującą się w pozostałych butelkach. Ile kubeczków wody znajdowało się w butelce o pojemności 1 litra oraz 1,5 litra? W której butelce znajdowało się najwięcej kubeczków wody? A w której najmniej? Jak myślicie która butelka ma największą pojemność? A która najmniejszą?
Otwórzcie teraz KP na stronie 32. Przyjrzyjcie się znajdującym się tam szklankom z sokiem. Co zauważyliście? Spróbujcie wykonać ten eksperyment, pamiętajcie, że do każdej szklanki, musicie wlać taką samą ilość soku (napoju).
Wykonajcie również ćwiczenia na stronie 33.
Życzę Wam udanego eksperymentowania i miłego dnia!
Do usłyszenia jutro !:)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz