wtorek, 9 czerwca 2020

Misie w domowym przedszkolu - Wakacje w górach

   Witam wszystkie Misie. Słoneczko zrobiło wczoraj psikusa i się ukryło. Tydzień ma być burzowy. Uważajcie na siebie. Pamiętacie? Należy unikać chowania się pod drzewem, kiedy burza hula.
Dzisiejszy temat
Wakacje w górach
     Dzisiaj znowu potrzebna będzie Wam mapa naszego kraju. Przypomnijcie jak nazywa się nasze państwo. Jak wygląda nasza flaga i jak wygląda nasze godło. Jak wynika z tematu, skupimy się tym razem na górach. Najwyższe góry Polski to Tatry. Leżą na południu naszego kraju (na dole mapy). Przyjrzyj się dokładnie mapie i powiedz, w jakim kolorze oznaczane są na mapie góry. Te najwyższe są oznaczone kolorem czerwono-brązowym. Niższe, łagodniejsze na pomarańczowo. W Polsce jest wiele pasm górskich, które wchodzą w skład łańcuchów górskich, tj.: Góry Świętokrzyskie, Sudety i Karpaty. Karpaty to najmłodszy i najwyższy łańcuch górski w Polsce. Należą do nich między innymi Tatry, Pieniny, Beskid, czy Bieszczady. Myślę, że niektóre z tych nazw już znacie. Wycieczki w góry to wspaniałe doświadczenie, należy się jednak do nich zawsze dobrze przygotować. Obejrzyj filmik z którego dowiecie się jak przygotować się na górską wyprawę kliknij TUTAJ
Otwórzcie proszę książeczkę Nowe przygody Olka i Ady na str. 92 - 93 i postarajcie się przeczytać samodzielnie zamieszczony tam tekst opowiadania. Nie denerwujcie się trudnościami. Powolutku i cierpliwie a na pewno sobie poradzicie. Po przeczytaniu opowiadania, opowiedz Co robiła małpka? 
Zabawy matematyczne Potrzebne będą liczmany (patyczki, guziczki lub klocki) oraz kartka i coś do pisania. Zachęcam rodzica do tworzenia krótkich, tekstowych zadań typu:
W górach pasło się 10 owiec, 2 odbiegły od stada. Ile owiec pozostało?
10 - 2 = 8

Baca zagonił do zagrody 6 owiec czarnych i 4 owce białe. Ile wszystkich owiec jest w zagrodzie?
6 + 4 = 10

Chętne dziecko niech tworzy zapis matematyczny - równanie.
Zachęcam rodziców do tworzenia różnorodnych, matematycznych kombinacji. Proszę również o cierpliwość i wyrozumiałość wobec dziecka, jeżeli ma potrzebę korzystania z liczmanów lub własnych paluszków. Zapewniam, że nadejdzie moment, kiedy opanuje tą umiejętność. Niech jak najczęściej skupia się na konkretach i manipulacji przedmiotami, doskonaląc umiejętność operacji matematycznych. Niech uwzględnia konstruowanie manipulacyjne na konkretnych przykładach, np dobieranie, dokładanie, łączenie, zbieranie, dosuwanie, ale także odkładanie, zabieranie, odsuwanie itp. Każde dziecko rozwija się wg swojego tempa i według swoich możliwości. Pamiętajmy o tym.
Praca plastyczna Moje góry Potrzebne będą farby plakatowe, pędzelek, woda w kubeczku, kartka z bloku technicznego. Proszę aby dziecko zgniotło w rączkach kartkę, tworząc kulę. Niech ją rozprostuje. Na tak pogniecionej - rozprostowanej kartce, niech spróbuje narysować góry, drzewa, niebo, itd. 
Życzę miłego dnia
Pozdrawia Pani Usia i Pani Kornelka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz