czwartek, 30 kwietnia 2020

Misie w domowym przedszkolu - Dzień Flagi

     Witam wszystkie Misie. Mam nadzieję, że jesteście wyspani, wypoczęci i oczywiście zdążyliście już zjeść śniadanie. Zaczynamy
Dzisiejszy temat
Dzień Flagi
     Już wkrótce, 2 maja będziemy obchodzić wyjątkowe święto dla każdego Polaka. Jest to Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej. Jego celem jest wspólne dawanie wyrazu przywiązania do barw narodowych, wzmacnianie poczucie tożsamości narodowej i pielęgnowanie naszej historii.  Symbole państwowe Polski, z którymi się utożsamiamy i wokół których tworzymy wspólnotę, to godło, flaga państwowa i hymn. To trudny do przekazania dzieciom temat. W przedszkolu bardzo często nawiązuje się do tożsamości narodowej dzieci i rozmawia się o symbolach narodowych. Misie powinny znać i umieć wymienić symbole narodowe, do których należą: godło, flaga czy hymn. Wiedzą również, że symbole te wymagają szczególnego szacunku. Wielokrotnie podczas odsłuchiwania hymnu narodowego, samodzielnie stawały na baczność, a na ich małych buźkach można było odczytać ogromną powagę:)  2 maja Polacy wywieszają flagi narodowe w oknach. Popularne również staje się noszenie wpiętej w ubranie biało-czerwonej kokardy, tzw. rozety. Barwami Rzeczypospolitej Polskiej są biel i czerwień.Nasza flaga składa się z dwóch poziomych pasów: białego i czerwonego. Pierwszy nawiązuje do białego orła i symbolizuje czystość, pokorę i lojalność, drugi - miłość, poświęcenie, odwagę i waleczność. 
Proszę aby dziecko otwarło książeczkę "Nowe przygody Olka i Ady" na str. 70 - 71 i oglądając ilustrację, proszę o wysłuchania opowiadania, pt.: "Dzień Flagi" Małgorzaty Strękowskiej - Zaremby (czyta Kornelia Pala) kliknij TUTAJ
Proszę porozmawiać z dzieckiem na temat opowiadania i zadać kilka pytań Do jakiego święta Przygotowywały się dzieci? Co miały namalować i dlaczego? Jak czuły się dzieci maszerując w pochodzie? Z czego Ada była dumna? Oczywiście zachęcam do tworzenia własnych pytań. Chętne dzieci zachęcam do podjęcia próby przeczytania tekstu pod ilustracjami. Przypominam, aby dzieci starały się czytać sylabami. 
KP część 4, str.19
Praca plastyczna Flaga - proszę aby dziecko wykonało chorągiewkę Polski według dowolnego, własnego pomysłu.
Aktywność ruchowa oraz ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem gazet: 
- dziecko w pozycji swobodnej trzyma oburącz kartkę z gazety przed sobą, wciąga powietrze nosem i wypuszczając powietrze ustami, stara się wprowadzić gazetę w ruch;   
- dziecko na gazecie: siedzi, stoi, kuli się jak kotek;
- spaceruje z gazetą na głowie;
- w siadzie, podkłada gazetę pod złączone stopy i przesuwa je: przód, tył;
- w pozycji klęcznej, wyciąga dłonie przed siebie i układa je na gazecie - przesuwa dłonie na gazecie do przodu i powrót;
- "kula" z gazety - podrzuca nad głową i łapie oburącz; 
- rzut do celu - ustawiamy dowolny pojemnik przed sobą (z klocków, pudełko z zabawek, wiaderko) i rzucamy do celu;
- "leniwe ósemki" - w rozkroku, w lekkim skłonie kreślenie ósemki pomiędzy kolankami (zaczynamy raz od lewej nogi, raz od prawej) - tzwn. skrętoskłony;
- ćwiczenie uspokajające - w siadzie z kulą między stopami, unosimy stopy do góry i delikatnie opuszczamy je do pozycji wyjściowej (ilość powtórzeń zależy od możliwości dziecka);
Pamiętajmy o zachowaniu bezpieczeństwa
Życzę miłego weekendu! 




  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz