wtorek, 28 kwietnia 2020

Dbamy o ogródek - Pszczółki

Dzień Dobry Pszczółki! :)
Mam dla Was kilka pytań:
Jaki mamy dzisiaj dzień tygodnia?
Jaki dzień był wczoraj, a jaki będzie jutro?
Jaką mamy porę roku?
Jakie znacie sposoby na oszczędzanie wody?

Na pewno świetnie sobie poradziliście z pytaniami.
A teraz zapraszam Was na zajęcia :)


1.  Zabawa ruchowa ,, Zrób to co ja''.
To taka gra, zrób to co ja! 
Rodzic pokazuje jakąś czynność najlepiej związaną
 z pracami w ogrodzie (podlewanie roślin, 
sadzenie kwiatów, grabienie liści itp). 
A Wy powtarzacie za Rodzicem. 
I zamiana. Teraz Dzieci pokazują - Rodzice powtarzają :)

2. Książki - szukanie zdjęć/obrazków ogrodów.
Przygotujcie różne książki. Poszukajcie ilustracji przedstawiających ogrody. Opowiedzcie co widzicie na znalezionych obrazkach. 
Czy są tam zwierzęta i rośliny? 
Jeżeli tak, to jakie? Czy wszystkie są takie same?
Zwróćcie uwagę na narzędzia, które są potrzebne do pracy w ogrodzie. Co możemy robić tymi narzędziami?

Poniżej zamieszczam przykładowe zdjęcia :)



3. Słuchanie piosenki ,,Ekologiczne reggae''. 

Porozmawiajcie na temat tekstu piosenki.
Odpowiedzcie na pytania :
- O czym jest piosenka?
- Co możemy zrobić, żeby zadbać o naszą Ziemię?

4. Nauka pierwszej zwrotki i refrenu piosenki
 ,,Ekologiczne reggae''.
A teraz nauczymy się nowej piosenki: 
Rodzice czytają/ mówią jeden wers a Wy powtarzacie.
Następnie spróbujcie wspólnie zaśpiewać pierwszą zwrotkę i refren piosenki.

5. Zabawa pobudzająco - hamująca ,, Potrafię segregować śmieci''
Potrzebujemy trzy kwadraty. 
Po jednym w kolorze żółtym, niebieskim i zielonym.
Kochane Dzieci! Bardzo ważne jest segregowanie śmieci. 
Pamiętajcie! Kolor żółty - oznacza plastik, kolor niebieski - papier,
a kolor zielony - szkło. W rytmie muzyki spacerujemy po dywanie/podłodze. 
Na przerwę w muzyce Rodzic pokazuje kwadrat w wybranym  przez siebie kolorze. 
Waszym zadaniem jest powiedzenie: co oznacza ten kolor?
Następnie znajdujemy w pokoju taką rzecz, którą moglibyśmy 
wyrzucić do takiego kosza. (np. Rodzic pokazuje kwadrat niebieski 
- do kosza niebieskiego wyrzucamy papier i znajdujemy w pokoju kartkę/gazetę). 

6. Ćwiczenia oddechowe przy poznanej piosence.
Potrzebujemy chusteczkę higieniczną lub kawałek papieru toaletowego.
W rytmie nagrania tańczymy dowolnie z chusteczką w ręce. 
Podczas przerwy w muzyce - unosimy chusteczkę na wysokość głowy, 
puszczamy i zaczynamy w nią dmuchać, żeby nie spadła nam na podłogę. 

7. KARTA PRACY  - NR 38
- Rysujemy po śladzie konewkę zaczynając od czerwonej strzałki, 
później od niebieskiej, a na końcu od zielonej. 
Powiedzcie do czego służy konewka. 
Pokolorujcie według własnego pomysłu. 

- Nazwijcie z pomocą Rodziców przedmioty 
widoczne na dole karty pracy. 
Jak myślicie do czego one służą. 
Nazwy przedmiotów podzielcie na sylaby.

Wesołej zabawy Wam życzę! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz