Dzień dobry Sówki ! Witam Was serdecznie w kolejnym tygodniu. Jak minął Wam weekend?
Jesteście gotowi na dzisiejsze zajęcia?:)
Będziemy dziś rozmawiać na tematy związane z ochroną przyrody.
Rozpocznijmy dzisiejsze zajęcia od wysłuchania piosenki :"Ochroń Ziemię". Słuchajcie uważnie, a później spróbujcie odpowiedzieć na następujące pytania:
- Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?
- Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią dbać?
- Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?
W zeszłym tygodniu obchodziliśmy Dzień Ziemi. Udostępniłam Wam wtedy na blogu Kodeks Strażnika Przyrody - przypomnijcie sobie jakich zasad musimy przestrzegać, aby móc nazwać się Strażnikiem Przyrody.
Otwórzcie teraz swoje KP cz.4 na stronie 12,13. Spójrzcie na znajdującą się tam ilustracje i poproście rodziców o odczytanie wiersza Agaty Widzowskiej "Strażnicy przyrody". Po wysłuchaniu udzielcie odpowiedzi na następujące pytania:
- Co robiły dzieci w lesie?
- Co mówiły zwierzęta o dzieciach?
- Jak wy zachowujecie się w lesie?
A czym dla Was jest las? Z czym kojarzy Wam się to miejsce? Czy wszyscy ludzie szanują to miejsce i dostrzegają jego piękno? Zachęcam Was do wykonania rysunku przedstawiającego "Las". Postarajcie się, aby Wasz rysunek był bogaty w szczegóły i kolorowy :)
Kolejnym zadaniem na dziś jest poznanie litery H,h. Otwórzcie swoje KP 'Litery i liczby" na stronie 70 i 71 i popatrzcie na znajdującą się tam ilustrację. W czym leży Olek? Na czym jeździ Ada?
Wykonajcie teraz następujące polecenia:
1. Podzielcie na sylaby wyraz: hamak, Hubert. Policzcie z ilu sylab się składają.
2. Podzielcie te wyrazy na głoski. Policzcie z ilu głosek się składają.
3. Znajdźcie inne wyrazy, w których głoska h znajduje się na początku (np. hotel, hulajnoga), w środku (np. bohater).
4. Użyjcie kartoników z literami i ułóżcie z nich wyrazy : hamak, Hubert.
5. Zastanówcie się czy h jest samogłoską czy spółgłoską i na jaki kolor ją zaznaczamy ("h" jest spółgłoską i zaznaczamy ją na niebiesko)
6. Spróbujcie nakreślić literę paluszkiem w powietrzu, na dywanie( lub biurku), później po śladzie w KP, a dopiero na końcu możecie przejść do pisania litery ołówkiem. Pamiętajcie o pisaniu liter przy pomocy ołówka, nie kredki czy mazaka.
7. Wykonajcie ćwiczenia na stronach od 70 do 73.
Miłego dnia moje Sówki !
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz