czwartek, 16 kwietnia 2020

Wszystko rośnie - Pszczółki i Biedronki

Kochane Dzieci !

Witam Was bardzo serdecznie!
Kto się dzisiaj wyspał niech podniesie prawą rękę.
Kto dzisiaj wstał z dobrym humorem i uśmiechem na twarzy niech podniesie lewą rękę.
Kto zjadł pyszne śniadanie niech podniesie prawą nogę.
Kto już umył zęby niech podniesie lewą nogę.

A kto już czeka na zajęcia niech pomacha do rodzica :)

Zapraszam!

1. Zagadki dźwiękowe - Wiosna.
Włączcie poniższe nagrania i spróbujcie zgadnąć czyje to odgłosy. 
Po rozpoznaniu, nazywamy zwierzęta, które wydają usłyszane dźwięki i próbujemy je naśladować.
(np. żaba - re re kum kum - i skaczemy jak żaba, bocian - kle, kle - 
i stoimy na jednej nodze, dzięcioł - stuk puk, stuk puk - fruwamy).



2. Zabawa ruchowa - ,,Kolory wiosny''
Swobodnie tańczymy na dywanie w rytm PIOSENKI. Na przerwie w muzyce Rodzice pokazują kartkę w kolorze zielonym. Waszym zadaniem jest znalezienie w pokoju rzeczy w tym kolorze.
Gdy muzyka zaczyna ponownie grać - tańczymy. Powtarzamy zabawę kilka razy z różnymi kolorami (żółty, niebieski, fioletowy, czerwony, różowy itp).

3.  Kwiaty w wazonie - zabawa dydaktyczna.
Rodzice ustawiają wazon z wiosennymi kwiatami przed dziećmi. 
Dzieci - Waszym zadaniem jest przyjrzenie się kwiatom, powąchanie ich i dotknięcie.  
Spróbujcie z pomocą rodziców opisać ich wygląd, zapach oraz nazwę.
Jeżeli nie mamy kwiatów w domu, zamieszczam poniżej zdjęcie
(bukiet tulipanów w wazonie), które możecie wspólnie opisać. 


Jak myślicie, czy te kwiaty zawsze tak wyglądały? 
Jak rosną kwiaty i inne rośliny?
Od czego zależy ich wzrost? 

Odpowiedzi na pytania znajdziecie w poniższych filmach :) 



4. Etapy rozwoju krokusa - KARTA PRACY 
Omówcie wspólnie etapy rozwoju roślinki i pokolorujcie według WZORU :)

5. Ćwiczenia grafomotoryczne-  WIOSNA  i  KROKUS  - rysowanie po śladzie.
Porozmawiajcie o krokusach, opiszcie ich wygląd, 
gdzie można je spotkać? 
(Jedna odmiana krokusa rośnie w górach i jest pod ochroną. 
Inne gatunki można uprawiać w ogródkach. 
Krokusy najczęściej mają płatki fioletowe, białe i pomarańczowe). 

6. Improwizacja ruchowa - ,,Krokusy''
Potrzebna nam będzie chustka/apaszka. 
Wykonujemy siad klęczny i chowamy chustkę w dłoniach, 
która jest pączkiem krokusa i za chwilę rozkwitnie. 
Włączamy w tle spokojną muzykę. 
Naszym zadaniem spokojne wstanie, uniesienie rąk nad głową i ich rozchylenie - uwalniając chustkę, co przypomina rozkwitanie kwiatów. Później stojąc w miejscu falujemy nad głową chustką w rytm melodii.

7. Kwiatowe puzzle :)
Potrzebujemy dwa obrazki z kwiatami (mogą być obrazki które zostały wykorzystane powyżej w poście. Mogą być również narysowane).
Rodzice tną jeden obrazek na 6 części, a drugi na 8. 
Naszym zadaniem jest ułożenie obrazków z wyciętych kawałków. 
Gdy już zostaną ułożone - opowiadamy co na nich widzimy. 
Przeliczamy z ilu części składa się każdy obrazek. 
Pokazujemy w którym jest mniej części, a w którym więcej i o ile. 

Miłego dnia Wam życzę! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz