poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Moja ojczyzna- Smerfy

Witajcie Kochane Smerfy,

Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i humory Wam dopisują.
W tym tygodniu będziemy rozmawiać o naszej ojczyźnie, czyli Polsce, i miejscowości w której mieszkamy, czyli o Piasku.



Na początek jednak, proponuję Wam trochę się poruszać. Stańcie tak, żebyście mieli wokół siebie trochę wolnego miejsca.


Trochę się poruszaliście, to teraz zapraszam Was do posłuchania opowiadania (poproście kogoś dorosłego, aby Wam jej przeczytał).




Jestem pewna, że uważnie słuchaliście opowiadania i nie będziecie mieli problemu z odpowiedzią na poniższe pytania:
Czy pamiętacie jakie kolory ma nasza flaga?
Dlaczego na początku maja wywiesza się flagę?
Jakie miejsce odwiedziły dzieci i co tam zobaczyły?



Tak, masz rację. Flaga Polski jest biało-czerwona. Kolor biały oznacza białego orła i symbolizuje czystość, kolor czerwony jest symbolem ognia i oznacza waleczność.

Unieś teraz lewą rękę do góry i pomachaj nią, jakbyś trzymał w rączce flagę. A teraz zrób to samo prawą rączką. Na koniec pomachaj obiema ręka. Powtórz ćwiczenie kilka razy. A może zaprosisz do zabawy swoje rodzeństwo albo rodziców?



Podziel wyrazy na sylaby: flaga, Polska. Podskocz tyle razy ile dany wyraz ma sylab.

Proponuję Ci zrobienie pracy plastycznej- flagi. Potrzebujesz białą kartkę i to co masz po ręką (farby, plastelina, zakrętki, płatki kosmetyczne, ryż, papier kolorowy, bibuła). Pamiętaj, że na górze nasza flaga ma kolor biały a na dole czerwony.

Ja miałam pod ręką zakrętki więc moja flaga jest z zakrętek ;)


Na koniec zapraszam Cię do wysłuchania piosenki o Polsce.




PS. Jeśli masz ochotę, to możesz mi swoją pracę przesłać monika.kubicka@zsppiasek.pl


Miłego dnia, Pani Monia

(źródło: youtube, bliżejprzedszkola.pl, Mac.pl)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz