środa, 22 kwietnia 2020

Pszczółki na wiejskim podwórku

Kochane Dzieci!

Jaki jest dzisiaj dzień tygodnia?
Jaką mamy porę roku?
Jaką mamy pogodę za oknem?
Jakie zwierzęta mieszkają na wsi?

Na pewno wspaniale sobie poradziliście z odpowiedziami 
na trudne pytania :)

Zapraszam Was serdecznie na dzisiejsze zajęcia. 
Tematem przewodnim jest wiejskie podwórko. 


1. Zdrobnienia i zabawa słowami.

 Naszym zadaniem jest nazwanie zwierząt przedstawionych 
na poniższych obrazkach. 
Kolejno układamy do nich zdrobnienia. 
Na sam koniec spróbujmy ułożyć przykłady zabawnych 
rymów do zdrobnień 
(np. Cielaczek lubi lizaczek. Źrebiątko nosi dzieciątko). 
Jestem ciekawa jak Wam to wyjdzie.
Do dzieła! :)

CIELĘ  (cielaczek, cielątko)

PROSIĘ  (prosiaczek, prosiątko) 

 ŹREBIĘ  (źrebaczek, źrebiątko)

2. Nauka kolejnych zwrotek piosenki ,, Na naszym podwórku'' 
oraz utrwalenie całej piosenki. 
Wspólnie z rodzicami posłuchajcie piosenki o wiejskim podwórku. 
Zaśpiewajcie pierwszą zwrotkę i refren. 
Następnie nauczcie się kolejnych zwrotek powtarzając po jednym wersie za Rodzicem. 

3. Zajęcia matematyczne - Wiejskie zwierzęta
Pierwsze zadanie - Drukujemy lub rysujemy obrazki ze zwierzątkami mieszkającymi na wsi. 
Wycinamy obrazki. Potrzebujemy przynajmniej 8 obrazków. 
 Może zostały Wam jakieś z wczorajszych zajęć? Też się przydadzą. 
Mogą być również figurki zwierzątek.


Siadamy przy stoliczku. Tworzymy na stole dwa koła 
(z sznurka, wstążki, kredek - co mamy pod ręką). 
Układamy przed sobą obrazki. 
Nazywamy po kolei wszystkie zwierzątka. 
Nazwy zwierząt dzielimy na sylaby oraz mówimy jakie odgłosy wydają. 
Kolejno zastanawiamy się, 
czy można w jakiś sposób podzielić nasze zwierzątka? 
Oczywiście, że można. 
Możemy podzielić na zwierzątka, które mają dwie lub cztery nogi. 
Do jednego koła dajemy zwierzęta co mają dwie nogi, do drugiego co mają cztery nogi. 
Przeliczamy ile zwierząt jest w każdym kole. 
Których zwierząt jest więcej?
Teraz podzielmy nasze zwierzęta na ptaki i na ssaki 
(pozostałe zwierzęta na obrazkach).
 Jakie cechy charakterystyczne mają ptaki?
 Oczywiście, że macie rację - mają skrzydła, pióra i dzioby. 
A kim są ssaki?
 Ssaki to zwierzęta, które po urodzeniu odżywiają się mlekiem matki. 
To dzielimy. 
Do jednego koła dajemy ptaki, do drugiego ssaki.
 Ile jest ptaków, a ile ssaków? Których jest więcej? 
Może Wy macie jakiś pomysł? 
Pomyślcie, czy możemy jeszcze jakoś podzielić zwierzęta?
 (np. na małe i duże).

Drugie zadanie - potrzebujemy 5 małych kartek, na których będziemy rysować kropki.
Na pierwszej kartce rysujemy jedną kropkę, na drugiej dwie i kolejno tak samo. Gotowe kartki odwracamy, układamy na stole i mieszamy. Następnie losujemy jedną z nich. 
Przeliczamy ile jest na niej kropek. Obok kartki układamy tyle samo zwierząt co kropek. 
Następnie odsłaniamy inną kartkę i robimy tak samo.

Drodzy Rodzice! Zwróćcie uwagę, aby Wasze dzieci liczyły od lewej strony do prawej. Pokażcie im prawidłowy kierunek. 

4. Łączenie obrazków zwierząt z ich cieniami 

5. Zabawa ruchowa - ,,Kury jedzą ziarenka''
Zamieniam Was w kury. Maszerujemy po pokoju 
w sposób charakterystyczny dla kury 
wydającym przy tym dźwięk: ko,ko,ko. 
Na klaśnięcie - zatrzymujecie się, kucacie
 i stukacie palcem wskazującym (obok kciuka) w podłogę 
- oznacza to, że jecie ziarenka. 
Na hasło : Kury idą na spacer - wstajecie i maszerujecie dalej.

6. Kolorowanki ze zwierzętami mieszkającymi na wsi. 
Waszym zadaniem jest pokolorowanie obrazków starając się zachować rzeczywisty wygląd zwierząt.
(np. Świnka jest różowa, nie zielona).

7. Dzisiaj obchodzimy DZIEŃ ZIEMI.
Zachęcam Was do obejrzenia ekologicznej bajki.


Wesołej zabawy Wam życzę !

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza