czwartek, 23 kwietnia 2020

"Żabki"- Dlaczego warto segregować śmieci?

Witam Was Kochani!
Dzisiejszy Nasz temat to: Dlaczego warto segregować śmieci?
Czy potraficie odpowiedzieć na to pytanie? Była o tym mowa już w oglądanych przez Was filmikach, a także w czytanej bajce przez p.Beatkę :)

Jeśli jednak nie pamiętacie, już wyjaśniam.
Segregacja śmieci pozwala na recykling, czyli ponowne przetworzenie odpadów wykonanych z tworzyw sztucznych, szkła, papieru oraz metalu. To ogromna korzyść. Segregacja odpadów ma bezpośredni wpływ na czystość środowiska, czyli również na jakość naszego życia. Każdy chce przecież mieszkać na czystej planecie. Dlatego tak ważne jest by szkło, papier czy metal wrzucać do odpowiednich pojemników.

Poznajcie kilka takich pojemników. Tak zwanych POŻERACZY ŚMIECI.

Nazywam się POŻERACZ PAPIERU.
Chętnie zjadam opakowania z papieru, tekturowe kartony, gazety i ulotki, zeszyty i papier.

Nazywam się POŻERACZ SZKŁA.
Uwielbiam czyste szklane butelki po napojach, słoiki i szklane opakowania.

Mówią na mnie POŻERACZ BIOODPADÓW.
Zjadam odpadki z warzyw i owoców, a nawet resztki jedzenia. Jem również skorupki jaj, zwiędłe kwiaty, a nawet fusy po kawie i herbacie. Jestem wegetarianinem, a wiec nie jadam mięsa ani kości.

Zwą mnie POŻERACZEM METALI I TWORZYW SZTUCZNYCH.
Oj tak tak. Chętnie zjadam puste butelki, najbardziej lubię te zgniecione. Uwielbiam zakrętki do butelek i słoików, plastikowe opakowania, torebki i worki foliowe. Szczególnie lubię gdy kartony po napojach są w środku czyste, bo od płynów rdzewieją mi zęby.

POŻERACZ ODPADÓW ZIELONYCH to ja.
Dla mnie liście, suszona trawa i gałęzie to prawdziwe smakołyki. Jestem niebywale zdrowy, bo zjadam tylko naturalne odpady.

Mnie nazywają POŻERACZEM ODPADÓW ZMIESZANYCH.
Jem wszystko, co popadnie, resztki mięsa, kości, zabrudzony papier, zużyte materiały higieniczne. Bardzo nie Lubie gdy ktoś wrzuca mi pokarm innych pożeraczy, bo on mi wcale nie smakuje. Potem muszę to wypluwać i wszyscy się na mnie złoszczą, że tak śmiecę. 

Jeśli macie możliwość wydrukowania zachęcam do zabawy "Żarłoczne śmietniki" LINK
To ekologiczna zabawa utrwalająca sposoby segregacji śmieci. Zabawa polega na karmieniu śmietników odpowiednimi śmieciami. Zadaniem dzieci jest wyciąć śmietniki i różne rodzaje śmieci. Rodzic pomaga przy wycięciu ich buziek tak by powstał otwór. Dla lepszego efektu śmietniki warto nakleić na kartoniki, wówczas śmieci będą wpadały przez otwarte usta do środka.
Jeśli jednak w domu nie ma drukarki można samemu narysować żarłoczne śmietniki i karmić je prawdziwymi oczywiście czystymi śmieciami.

Zachęcam również do zabawy w "Wirujący balonik" 
Jeżeli macie w domu balon wystarczy go trochę napompować i puścić. Zadaniem dziecka jest określić gdzie balonik wylądował (np. obok maskotki, na stoliczku, pod krzesełkiem itd.)
Dla dzieci to naprawdę świetna zabawa.

Dobrej zabawy i miłego dnia życzę!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz