Witam wszystkie Misie. Piękny dzień sprzyja owocnym i radosnym działaniom. Myślę, że jesteście gotowi do wspólnej zabawy. Zaczynamy! Dzisiejszy temat
Ptasie zabawy - zabawy matematyczne
Omawialiśmy ostatnio powroty naszych skrzydlatych przyjaciół. Wiemy również, że wiosna to pora roku, kiedy to ptaki budują gniazda i szykują się na powitanie piskląt. W tym celu budują gniazda i składają jaja. Będzie to nasza baza do dzisiejszych zabaw matematycznych. Potrzebne będą: klocki w kształcie figur geometrycznych i kartoniki z cyframi od 1 do 10 oraz kartoniki ze znakami "+, -, =, <, >" (na zwykłych, małych karteczkach zapis cyfr i znaków).
Na początku proszę ułożyć z klocków kształt ptaka - Policz, ile klocków wykorzystałeś do tego, jakie wykorzystałeś do tego figury geometryczne i w jakich kolorach są te klocki.
Do Rodzica: będziemy rozwiązywać zadania tekstowe (dodawanie i odejmowanie w zakresie 10) i układać do nich działania oraz porównywać liczebność (więcej, mniej, tyle samo). Przykładowa treść zadania: Na gałęzi siedziało 6 jaskółek (dziecko układa 6 klocków). Przyleciały jeszcze 4 jaskółki (dziecko dokłada 4 klocki). Ile na gałęzi siedzi teraz jaskółek? (dziecko liczy wszystkie klocki i podaje odpowiedź: 10). Prosimy dziecko aby samodzielnie spróbowało ułożyć równanie do tego zadania: 6 + 4 = 10 i głośno je odczytało (może również powiedzieć, że: 6 i 4 to 10) Można zaproponować kolejne zadani na dodawanie. Oto przykład na treść zadania na odejmowanie: Na dachu siedziało 7 gołębi (dziecko układa przed sobą 7 klocków) nagle zobaczyły kota i przestraszyły się, odleciało 5 gołębi (dziecko zabiera 5 klocków). Ile zostało gołębi na dachu? (dziecko przelicza pozostałe klocki i odpowiada). Prosimy dziecko o ułożenie równania: 7 - 5 = 3 i głośne odczytanie. Przykład na porównywanie liczebności: (np. kładziemy przed dzieckiem dziesięć klocków w dwóch kolorach) Ile masz przed sobą klocków? (dziecko podaje ich liczbę) Ile jest klocków czerwonych? (Dz. podaje ich ilość) Ile jest klocków niebieskich? Których klocków jest więcej (Dz. odpowiada) a których jest mniej? Można stworzyć taką kombinację, żeby dziecko było zmuszone do odpowiedzi Tyle samo.
Zachęcam do tworzenia tego typu zadań (można wykorzystać tematykę wielkanocną i wykorzystać motyw pisanek, koszyczków z jajkami, zajączków, itp.) i układać do nich równania - robiliśmy to często w przedszkolu. Takie zabawy rozwijają i utrwalają nie tylko poznane cyfry, pojęcia matematyczne, sprawność manualną ale doskonalą również umiejętność słuchania ze zrozumieniem i koncentrację uwagi.
KP część 3, str. 64 - przypominam o właściwej postawie podczas rysowania.
"Nowe przygody Olka i Ady" - Litery i liczby cz. 2, str. 56 - 57 Zachęcam aby dziecko samodzielnie próbowało przeczytać treść zadań za str. 57 - przypominam, że czytamy sylabami.
Praca plastyczna- Pisanka (wyprawka). Uporządkuj miejsce po zabawie.
Trochę ruchu: Podrzucone jajo - (potrzebny będzie woreczek gimnastyczny lub skarpetka wypełniona ryżem lub grochem i związana gumką) Dziecko przekłada woreczek z ręki do ręki; przekłada woreczek z ręki do ręki ale dookoła pasa; przekłada nad głową; delikatnie podrzuca; w pozycji na "kraba" (czworakowanie z leżenia na plecach) z ułożonym woreczkiem na brzuszku, chodzi po pokoju; rzuca woreczkiem do celu (wiaderko, kosz plastikowy, ułożone na podłodze koło ze skakanki lu wstążki). Proszę przed zabawą przypomnieć dziecku o zasadach bezpieczeństwa i dostosować zabawę do możliwości jakie daje nam przestrzeń. Jest ładna pogoda, myślę więc, że w ogródku zabawa da dziecku wiele radości.
Życzę miłego dnia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz