Witam wszystkie Misie. Kwiecień nie rozpieszcza nas zbytnio piękną pogodą, jeśli jednak rozmawialiście wczoraj na temat jego zmiennej aury, to możemy również liczyć na słoneczne dni. Proszę o uśmiech na twarzy, miłe słowo dla bliskich i zabieramy się do pracy.
Dzisiejszy temat
Powroty ptaków
Dzisiaj proszę sięgnijcie po książkę lub album o ptakach. Jeśli takiej nie macie, to znajdziecie ilustracje i ciekawostki o wiosennych ptakach w internecie. Przyjrzyjcie się ich budowie, wielkości, kolorom upierzenia i przeróżnym gniazdom w dziwnych kształtach. Wiesz już, że ptak ma głowę, szyję, tułów, dziób, dwie nogi (kończyny dolne), dwa skrzydła (kończyny przednie - to Twoje ręce), znosi jaja i potrafi latać. No może nie wszystkie ptaki latają. O wyjątkach mówiliśmy, to struś, emu, pingwin, kiwi i jeszcze kilka innych. Ptaki są lekkie (cecha niezbędna do utrzymywania się w powietrzu), mają opływowy kształt (tzn. bardziej przypominają jajo niż kulę - w locie przybierają kształt strzały) i są upierzone. Posiadają kilka rodzai piór, które pełnią różne funkcje. Te drobniutkie - puch na brzuszku i na całym tułowiu, po prostu je ogrzewa. Lotki, to pióra wyrastające ze skrzydeł. Dzięki nim potrafią latać. Posiadają również sterówki, które wyrastają z ogona. Ogonem sterują, obierając kierunek swojego lotu. To w wielkim skrócie o tych małych, pięknych i barwnych zwierzakach. Do Rodzica: proszę porozmawiać z dzieckiem nt Co robią ptaki wiosną, kiedy powrócą do kraju? (budowanie gniazd w bezpiecznym miejscu; składanie jaj, karmienie piskląt; można wspomnieć o kukułce, która swoje jajka podrzuca innym ptakom i nie interesuje się swoim potomstwem). Można również wspomnieć o tym, że z jajeczek wykluwają się nie tylko ptaki ale również: jaszczurki, krokodyle, żaby, i niektóre ryby.
KP część 3, str. 67 - 68: niech dziecko nazwie ptaki przedstawione w kółeczkach (ten żółty to wilga) i kontynuuje zaproponowany rytm; niech policzy wszystkie ptaki; powie ile może utworzyć zbiorów i jakie ( 3 zbiory: zbiór sów, wilg i srok); może spróbować porównać wielkość tych zbiorów i określić, który jest:
-najmniejszy, - -największy, lub których jest -tyle samo. Na stronie 68 mamy nazwy ptaków. Proszę aby dziecko postarało się samodzielnie je przeczytać. Pamiętajmy o tym by czytało sylabami. Niech policzy ile sylab jest w każdym słowie (może je wyklaskiwać). Niech spróbuje je przegłoskować - jeśli nie potrafi, to proszę aby rodzic powoli i wyraźnie wymówił nazwę ptaka a dziecko niech nazwie pierwszą i ostatnią jego głoskę.
Np. w - i - l - g - a Pierwsza głoska (to co słyszymy) to -w ostatnia - a
Np. w - i - l - g - a Pierwsza głoska (to co słyszymy) to -w ostatnia - a
Bardzo ważne!!!
Głoski w słowie czajka to: cz - a - j - k - a (5 głosek) - to co wypowiadamy i słyszymy!
Głoski w słowie czajka to: cz - a - j - k - a (5 głosek) - to co wypowiadamy i słyszymy!
Litery w wyrazie czajka to: c - z - a - j - k - a (6 liter) - to co piszemy i widzimy!
Praca plastyczna Wiosenne słonko: potrzebna będzie biała lub niebieska kartka, żółta kartka lub bibułka i klej. Na białej lub niebieskiej kartce, na środku odrysuj, np. od szklanki koło. Wyklej je metodą wydzierania żółtym kolorem i podoklejaj promyczki słońca tą samą metodą. Możesz sobie najpierw promyczki narysować ołówkiem a później na nich naklejaj żółte kawałeczki kartki. Pamiętaj posprzątać po zabawie. Powodzenia :)
Zabawa ruchowa: Ptaszki - dziecko biega z mocno rozpostartymi rękoma i wykonuje powolne ruchy naśladując lot ptaka. Przykuca i chodząc w tej pozycji "dziobie ziarenka" - wykonuje ruch głową opuszczając ją i unosząc. Pszczółki - dziecko biega machając szybko dłońmi na wysokości ramion, kuca- przysiada na kwiatku i zbiera nektar. Pamiętamy o szczególnym dbaniu o bezpieczeństwo podczas ćwiczeń.
Życzę miłego dnia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz