poniedziałek, 6 kwietnia 2020

Wielkanocne przysmaki i pisanki - BIEDRONKI I PSZCZÓŁKI



Kochane Dzieci! 

W tym tygodniu będziemy rozmawiać 
o Świętach Wielkanocnych. 

Poznamy zwyczaje, charakterystyczne potrawy oraz symbole tych świąt. 

Zanim przejdziemy do zajęć dotyczących Świąt Wielkanocnych, mam dla Was kilka pytań ;)

1. Jaki mamy dzisiaj dzień tygodnia? 
Wymień wszystkie dni tygodnia w odpowiedniej kolejności ;)
2. Jaką mamy porę roku? Wymień pozostałe pory roku.
3. Jaką mamy dzisiaj pogodę?
4. Jakie widzisz oznaki wiosny na dworze?
5. Co robiliście w sobotę i niedziele? W czym pomogliście rodzicom?

A teraz kilka ćwiczeń :

,,Głowa, ramiona...''

,,A ram sam sam''

1. Burza mózgów ,, Wielkanoc'' 
Kochane dzieci, Drodzy Rodzice porozmawiajcie swobodnie na temat zbliżających się Świąt Wielkanocnych. Przede wszystkim o przygotowaniach do tych świąt w Waszych rodzinnych domach.  Zapytajcie się dzieci, czy mają jakieś skojarzenia z tymi świętami? Czy pamiętają jakiś szczególne symbole, zwyczaje z zeszłego roku? Wspólnie poszukajcie różnych obrazków związanych z Wielkanocą w książkach, czasopismach, gazetach i w internecie.
2. Zabawa ruchowa z elementem równowagi ,, Jajko''
Na początku wyznaczamy linie startu. Następnie projektujemy nasz tor, na którym w odpowiedniej odległości układamy poduszki, które będą naszymi ,,pachołkami''. Naszym zadaniem jest przejście toru z ugotowanym jajkiem/piłeczką pingpongową na łyżce, tak aby nasze ,,jajko" nie spadło. Powtarzamy zabawę kilka razy. Starajmy się przejść tor jak najszybciej.
Jeżeli mamy ugotowane jajko, możemy również pobawić się w turlanie jajka. Kto najdalej? ;)
3.  ,,Wielkanocne pyszności'' - porozmawiajcie wspólnie o potrawach charakterystycznych dla Świąt Wielkanocnych. Ustalcie jakie potrawy w Waszym domu będą przygotowane na święta.
Możecie również sprawdzić informacje na stronie : TRADYCYJNE POTRAWY.
4.  Potrawy wielkanocne - rozwijanie pamięci i spostrzegawczości
Potrzebujemy 3 obrazki z potrawami świątecznymi (np. babka, żurek, jajka). Pokazujemy dzieciom 3 obrazki, następnie odkładamy obrazki na bok i prosimy dzieci aby powiedziały co się na nich znajdowało w ułożonej wcześniej kolejności. Nazwy potraw dzielimy na sylaby.  Następnie pokazujemy dzieciom obrazki aby upewniły się, czy wymieniły dobrze i w odpowiedniej kolejności nazwy potraw. Ćwiczenie powtarzamy układając obrazki w innej kolejności.
5. Zabawa ruchowa z elementem skoku ,, Kurczęta''
Kochani teraz zamienicie się w kurczęta. Skaczecie obunóż po podłodze (dywanie) i cichutko mówicie: pi,pi,pi. Gdy usłyszycie hasło: lis idzie - musicie jak najszybciej usiąść na czymś wysokim, żeby lis Was nie złapał (krzesło, łóżko, sofa itp). Kolejno na hasło: lis poszedł do lasu, wracacie na podłogę i skaczecie jak kurczęta.
6.  ,,Pisanki, kraszanki, jajka malowane'' -  zapoznanie się z tradycją malowania jajek.
Drodzy rodzice przygotujcie różnorodne pisanki, kraszanki - jakie macie w domu (mogą być również obrazki z pisankami). Wspólnie pooglądajcie jajka, spróbujcie powiedzieć jakimi technikami zostały wykonane. Wybierzcie pisankę, która najbardziej się Wam podoba i  powiedzcie dlaczego.

Zapraszam do obejrzenia filmiku nt malowania pisanek.

7. Barwienie jajek - eksperyment badawczy
Przygotujcie pojemniki z : wodą barwioną sokiem z buraków, wodą barwioną ugotowanymi łupinami cebuli oraz z wodą z barwnikami spożywczymi. Obok pojemników przygotowujemy ręczniki jednorazowe. Waszym zadaniem jest zabarwienie jajek według własnego pomysłu. Po skończeniu odkładamy jajka na ręcznik do wyschnięcia. 

Mała rada : możecie zanurzyć jajko w jednym roztworze, możecie poczekać jak wyschnie i zanurzyć w innym roztworze, możecie także zanurzyć w każdym po trochu ;)

8. Ćwiczenie grafomotoryczne - PISANKA

9. Słuchanie i nauka piosenki ,,Pisanki, kraszanki''


Uważnie posłuchajcie piosenki. Porozmawiajcie o czym był jej tekst.
Spróbujcie wspólnie zaśpiewać.

Miłej zabawy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz