Kochane Dzieci!
Witam Was bardzo serdecznie.
Mam nadzieje, że wstaliście z dobrym humorem, zjedliście pyszne śniadanko, umyliście ząbki i czekacie na dzisiejsze zajęcia :)
Pamiętajcie o dokładnym i częstym myciu rąk.
Jest to bardzo ważne.
Jest to bardzo ważne.
Tematem naszych zajęć będą wiosenne drzewa i krzewy.
Ale za nim zaczniemy, mam dla Was kilka bardzo trudnych pytań.
1. Jaką mamy porę roku? Powtórz wszystkie nazwy pór roku.
2. Jaki mamy dzień tygodnia? Powtórz wszystkie dni tygodnia w odpowiedniej kolejności.
3. Wymieńcie oznaki wiosny ;)
No to zaczynamy!
1. Oglądanie drzew i krzewów kwitnących wiosną
2. Z czym kojarzy się wiosna? - burza mózgów
Waszym zadaniem jest wymienienie wszystkich rzeczy, które kojarzą się Wam z wiosną. Zwróćcie uwagę, aby wypowiadać się całym zdaniem. np. Wiosna kojarzy mi się z kolorem zielonym.
Wiosną kwitną drzewa. Wiosną często jeżdżę na rowerze.
Następnie narysujcie na kartce Wasze skojarzenia
i pięknie je pokolorujcie.
Wiosną kwitną drzewa. Wiosną często jeżdżę na rowerze.
Następnie narysujcie na kartce Wasze skojarzenia
i pięknie je pokolorujcie.
Włączcie nagranie odgłosu szumu drzew.
Zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie, że siedzicie na ławce w parku. Spróbujcie się zrelaksować. Następnie opowiedzcie ze swojego doświadczenia : Czy można zobaczyć wiosnę w parku? Jakie zwierzęta można tam spotkać? Co najczęściej robi się w parku?
4. Wiosenny obrazek - Park
Przyjrzyjcie się uważnie.
Co widzicie na zdjęciu?
Po czym możemy rozpoznać, że jest już wiosna?
Czy podoba Wam się zdjęcie i dlaczego?
4. Wiosenny obrazek - Park
Przyjrzyjcie się uważnie.
Co widzicie na zdjęciu?
Po czym możemy rozpoznać, że jest już wiosna?
Czy podoba Wam się zdjęcie i dlaczego?
5. Opowieść ruchowa - ,,W parku''
Rodzice czytają opowiadanie, a dzieci wykonują swobodną improwizację ruchową do opowiadania.
Jest piękny, słoneczny poranek.
Dzieci wstały z bardzo dobrym humorkiem.
Ubrały się, zjadły śniadanie, umyły zęby
i wybrały się na spacer do parku.
W parku obserwują topniejący śnieg, rosnące kwiatki,
pojawiające się na gałązkach bazie i pąki oraz lecącego bociana.
Przeskakują co chwilę napotkaną na swojej drodze kałużę.
Następnie naśladują odgłosy dzięcioła i kukułki machając rękoma.
W oddali widzą ławkę. Biegną do niej. Siadają na ławce w parku i odpoczywają.
Dzieci wstały z bardzo dobrym humorkiem.
Ubrały się, zjadły śniadanie, umyły zęby
i wybrały się na spacer do parku.
W parku obserwują topniejący śnieg, rosnące kwiatki,
pojawiające się na gałązkach bazie i pąki oraz lecącego bociana.
Przeskakują co chwilę napotkaną na swojej drodze kałużę.
Następnie naśladują odgłosy dzięcioła i kukułki machając rękoma.
W oddali widzą ławkę. Biegną do niej. Siadają na ławce w parku i odpoczywają.
6. Układanie obrazków - zabawa matematyczna
Będą nam potrzebne wiosenne obrazki: np. przebiśnieg, krokusy, skowronek, bazie, bocian, słońce, dzięcioł, kukułka. Mogą być wydrukowane (PRZYKŁAD), wycięte z gazet lub narysowane i pokolorowane.
Przyglądamy się dokładnie obrazkom. Przypominamy sobie wszystkie oznaki wiosny.
Następnie dajemy wszystkie obrazki do koszyka i losujemy po jednym.
Mówimy co znajduje się na wylosowanym obrazku.
Nazwę dzielimy na sylaby.
Ilustracje układamy na stole w odpowiednich grupach.
1 grupa - rośliny i drzewa, 2 grupa - zwierzęta, 3 grupa - pozostałe. Przeliczamy ile obrazków jest w każdej grupie. Wymieniamy nazwy liczebników głównych.
Ustalamy, których jest najwięcej, których najmniej i o ile.
7. Zadanie na kartce - ,,Gałązki''
Rysujemy na kartce gałązki w dwóch rzędach.
W pierwszym rzędzie rysujemy na każdej gałązce jeden kwiatek więcej.
W drugim rzędzie jeden kwiatek mniej.
8. ,,Kwiatek'' - zabawa ruchowa
Będą nam potrzebne wiosenne obrazki: np. przebiśnieg, krokusy, skowronek, bazie, bocian, słońce, dzięcioł, kukułka. Mogą być wydrukowane (PRZYKŁAD), wycięte z gazet lub narysowane i pokolorowane.
Przyglądamy się dokładnie obrazkom. Przypominamy sobie wszystkie oznaki wiosny.
Następnie dajemy wszystkie obrazki do koszyka i losujemy po jednym.
Mówimy co znajduje się na wylosowanym obrazku.
Nazwę dzielimy na sylaby.
Ilustracje układamy na stole w odpowiednich grupach.
1 grupa - rośliny i drzewa, 2 grupa - zwierzęta, 3 grupa - pozostałe. Przeliczamy ile obrazków jest w każdej grupie. Wymieniamy nazwy liczebników głównych.
Ustalamy, których jest najwięcej, których najmniej i o ile.
7. Zadanie na kartce - ,,Gałązki''
Rysujemy na kartce gałązki w dwóch rzędach.
W pierwszym rzędzie rysujemy na każdej gałązce jeden kwiatek więcej.
W drugim rzędzie jeden kwiatek mniej.
8. ,,Kwiatek'' - zabawa ruchowa
Kochane dzieci Waszym zadaniem jest maszerowanie po dywanie/ podłodze. Na hasło : ,,kwiatek cztery płatki ma'' - zatrzymujecie się i skaczecie cztery razy. Gdy wykonacie skoki, znów maszerujecie czekając na kolejne hasło np ,, kwiatek dwa płatki ma'' - wtedy skaczesz dwa razy itp.
Powtórzcie zabawę kilka razy ;)
Miłego dnia Wam życzę! :)
Powtórzcie zabawę kilka razy ;)
Miłego dnia Wam życzę! :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz