wtorek, 6 kwietnia 2021

Biedronki - Święta, święta i po świętach

 

    Witam Wszystkie Biedroneczki. Mam nadzieję, że czas świąteczny minął Wam w cudownej atmosferze. Dzisiaj mam dla Was propozycję zabawy z wierszykami. Zapraszam.
  Oto dawka humoru z aktywnością ruchową. Proszę aby rodzic, starsze rodzeństwo lub dziadkowie przeczytali Wam wierszyk a Wy pokazujcie gestami jego treść. To zabawy, które świetnie uczą orientacji w schemacie własnego ciała, utrwalają pojęcie prawej i lewej strony oraz nazwy części ciała. Jednocześnie doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową i umiejętność słuchania ze zrozumieniem. Rozwijają myślenie i pamięć. Dzieci chętnie i szybko uczą się tego typu rymowanek. Oto propozycje wierszyków-rymowanek. Życzę udanej zabawy.

Tu prawą mam nogę, tu lewą nogę mam, jak umiem podskoczyć, pokaże ja wam,

Tak skaczę i skaczę przez cały długi dzień.

Tu prawe kolano, a tu lewe kolano mam, jak umiem nim zginać, pokażę ja wam

Tak zginam i zginam przez cały długi dzień.

Tu prawe mam ramię, tu lewe ramie mam, jak umiem nim ruszać, pokażę ja wam.

Tak ruszam i ruszam przez cały długi dzień.

Tu prawy mam łokieć, tu lewy łokieć mam, jak umiem go zginać, pokażę ja wam.

Tak zginam i zginam przez cały długi dzień.

Tu prawe mam oko, tu lewe oko mam, jak mrugać potrafię, pokażę ja wam.

Tak mrugam i mrugam, przez cały długi dzień.


Niedźwiadek

Lewa łapka, prawa łapka (Dz pokazuje lewą i prawą rękę) Ja jestem niedźwiadek

Lewa nóżka, prawa nóżka (Dz pokazuje lewą i prawą nóżkę)

A to jest mój zadek 😊 (Dz wypina pupę i klepie się po niej)

Lubię miodek, kocham miodek (Dz głaszcze się po brzuszku)

Podbieram go pszczółką (Dz robi w powietrzu gest rękami jakby coś zabierały)

Lewą łapką, prawą łapką

Albo ciągnę rurką (Dz robi dziubek ustami i zaciąga powietrze)

Mam nadzieję, że wykorzystacie wierszyki do zabawy a jutro spotykamy się na meet i przypominam, że będę chciała zobaczyć Wasze piękne wielkanocne jaja.

Pozdrawiam

Kornelia Pala  



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz