czwartek, 8 kwietnia 2021

Ptasie koncerty - grupa Pszczółek

 Dzień dobry Pszczółki


Witamy Was w czwartkowy poranek. Zajrzyjcie za okno i opowiedzcie proszę jaką mamy dziś pogodę?




Na początek zapraszamy na gimnastykę buzi i języka

Zachęcamy wszystkie dzieci do wykonywania ćwiczeń oddechowych. Mają one wymiar profilaktyczny i są wykorzystywane we wspomaganiu i doskonaleniu rozwoju mowy dziecka. Można je prowadzić u dzieci w każdym wieku, jednak należy pamiętać o kilku istotnych zasadach. Pomieszczenie, w którym odbywają się ćwiczenia, należy wywietrzyć. Nie powinny być wykonywane bezpośrednio po posiłku. Należy uświadomić dziecku różnicę pomiędzy wdechem i wydechem. Właściwy wdech i wydech prezentuje rodzic: wydech - może wydmuchiwać strumień powietrza na dłoń dziecka (wykorzystuje się wtedy czucie skórne) i wdech – wąchanie zapachów, np. buteleczka z zapachem. Pamiętajmy! Wdech następuje przez nos, wydech - ustami. W szczególnych wypadkach, np. duży wysiłek, jednocześnie ustami i nosem.

Zabawa - Dmuchanie baloników

Potrzebne będą: jeden balonik w dowolnym kolorze i wstążeczka. Zadanie jest proste, polega na próbie nadmuchania balonika (pamiętaj, powietrze wciągaj nosem). Jeśli się uda, spróbuj teraz zawiązać na jego końcu wstążeczkę lub poproś o to rodzica.

  1. Dmuchaj teraz na balonika tak, aby się przemieszczał.

  2. Teraz połóż balonik na ustach i spróbuj go podmuchem unieść w powietrze.

  3. Kolejna zabawa – należy podwiesić balonik i dmuchać na niego tak, aby się huśtał.

  4. Zaproś teraz kogoś do zabawy i przedmuchujcie do siebie balonik – rób to tak aby jak najczęściej był na połowie osoby z którą się bawisz.

  5. Na koniec najprzyjemniejsze: markerem wodoodpornym narysuj balonikowi buźkę (oczka, nosek, uśmiech może też czuprynkę .

Życzmy udanej zabawy




A teraz trochę matematyki, która może być fajną zabawą. Możecie przeliczać wszystko: klocki, kredki, sztućce w kuchni, dodawać, odejmować... 
Najpierw przypomnijcie sobie proszę wszystkie cyfry i liczby jakie poznaliśmy (do 10)


A teraz rozwiążcie zadania dodając jabłka, mówcie głośno:
2 jabłka dodać 4 jabłka równa się sześć jabłek itd... 




Pora na karty pracy. Uzupełnijcie proszę zadania na stronie 56 - 57.  Na początek przyjrzyjcie się pieniążkom. Wskażcie różnicę pomiędzy banknotami, a monetami. Poproście o pomoc rodzica. Przejdźcie do kolejnych zadań. 
A teraz karty pracy strona 46 - 47. 
Po skończonych zadaniach najlepiej Wam zrobi wyjście na świeże powietrze. Pomimo, że pogoda jest kapryśna, już słychać piękne ptasie koncerty. Może i Wam uda się w takim koncercie uczestniczyć? :-)


Zapraszam na nasze spotkanie o godzinie 10:00.

Przygotujcie proszę na dzisiejsze zajęcia liczmany, najlepiej kredki.




Życzymy Wam dobrego dnia
Pani Monika i Pani Kornelia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz