środa, 22 kwietnia 2020

Misie w domowym przedszkolu - Na podwórku

     Witam wszystkie Misie. Piękna pogoda zachęca wszystkich do wyjścia na podwórko. Pamiętajcie jednak, żeby ubrać się stosownie do panujących warunków na zewnątrz.  Słońce to nie zawsze wysoka temperatura. Dbajcie o swoje zdrówko. Zabieramy się do pracy.
Dzisiejszy temat
 Na podwórku
   Dzisiaj będziecie utrwalać umiejętność rozpoznawania i nazywania zwierząt z wiejskiego podwórka oraz spróbujecie wymienić większość produktów otrzymanych od zwierząt. Zwierzęta od bardzo dawna towarzyszą człowiekowi w jego życiu. Otrzymujemy od nich wiele niezbędnych produktów. Musimy jednak pamiętać, że jesteśmy odpowiedzialni za nie i naszym obowiązkiem jest dbać o ich dobre samopoczucie. Często rozmawialiśmy o poszanowaniu każdej żyjącej istoty. Znacie wiele zwierzęcych potrzeb. Pokarm, woda czy przestrzeń. Posiadamy mądrość i wrażliwość dlatego dbajmy o zwierzęta. Nie wolno ich krzywdzić. One też odczuwają ból i strach. Głęboko wierzę, że moje Misie to wiedzą i dbają najlepiej jak potrafią o swoich czworonożnych przyjaciół. Hodowlane zwierzęta również zdane są na człowieka i należy o tym pamiętać.
Proszę zadać dziecku pytanie Po co hodujemy zwierzęta? Jakie zna zwierzęta hodowlane? (nie zapomnijmy tu o pszczołach)  Co dają człowiekowi zwierzęta hodowlane? (jajka, miód, wełnę, pióra, mleko) Temat można bardziej rozwinąć, np. wełna: sweter, czapki; pióra: poduszka; mleko: jogurt, masło, ser, itd.
Porozmawiajmy z dzieckiem czym poszczególne zwierzęta się karmi - podział na roślinożerne: krowa, królik, owca; wszystkożerne: świnia, kura (rośliny zielone, ziarna, owady) i mięsożerne: pies, kot. Wszystkie muszą mieć dostęp do wody. 
KP "Litery i liczby" część 2, str. 69 Proszę, żeby dziecko samodzielnie próbowało przeczytać tekst zadania, przypominam, żeby czytało sylabami. Podczas uzupełniania kratek, dopilnujmy aby prawidłowo trzymało kredkę i pamiętajmy - WAŻNE (wskazówki do doskonalenia sprawności grafomotorycznej)
-   zawsze piszemy z lewej strony do prawej;
- należy zachować właściwy kierunek - koła, jest ono element liter kolistych (o, a, d, g, 8) rysujemy/piszemy je od góry w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara;
-  kreski pionowe, jako element wielu liter należy rysować/pisać z góry na dół;
-  kreski poziome rysujemy/piszemy od lewej, do prawej strony
Do rodzica: podczas nauki pisania liter najlepiej posługujmy się strzałkami wskazującymi punkt wyjścia kreślonego znaku przez dziecko.
Zabawa ruchowa Koniki: w rytm wesołej melodii dziecko ma naśladować konika w stępie, kłusie, galopie; niech naśladuje grzebanie kopytkiem raz lewą a raz prawą nogą; skubie trawkę.
Praca plastyczna Wiejskie podwórko: Proszę, żeby dziecko poszukało w czasopismach, w starszych kolorowankach, książeczkach sylwety zwierząt hodowlanych (samo może je narysować) i powycinało je. Na dużej kartce (szary papier lub druga strona papieru ozdobnego) niech poprzykleja wycięte sylwety, uzupełni pracę o budynki gospodarcze (zagroda, stodoła, buda, kurnik, korytko), łąkę, chmury, to na co ma ochotę. Praca może być wykonywana etapami do końca tygodnia, codziennie może uzupełnić ją o nowy pomysł - element.
Proponuję krótką bajeczkę Gdzie ja mieszkam? kliknij TUTAJ która pozwoli przyswoić dziecku nazwy zwierząt, miejsc w których mieszkają czy odgłosy jakie wydają. Mam nadzieję, że po jej obejrzeniu, łatwiej będzie dziecku wykonać pracę plastyczną.
Pamiętaj, żeby bezpiecznie posługiwać się nożyczkami i pozostaw porządek w swoim miejscu pracy.
Życzę  miłego dnia.



Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza