czwartek, 30 kwietnia 2020

Segregujemy śmieci - Pszczółki i Biedronki

Dzień Dobry Dzieci!

Kto dzisiaj wstał z dobrym humorem - niech zrobi trzy przysiady.
Kto już zjadł śniadanie - niech pomacha lewą ręką.
Kto umył dokładnie ręce, buzie i zęby - niech podskoczy cztery razy.
Kto pomógł rodzicom w pracach domowych 
- niech pomacha prawą nogą.
A kto już czeka na zajęcia - niech szeroko się uśmiechnie :)


Zapraszam Was serdecznie na zajęcia. 
Będziemy rozmawiać o segregowaniu śmieci.

Na początku chce poinformować wszystkie Biedroneczki, 
że zajęcia właściwe w czwartek organizuje Wam Pani Agnieszka. 
W moim wpisie możecie skorzystać z wybranych przez siebie pozycji.
W czwartek zawsze spotykamy się przed obiadem :) 

Zaczynamy!

1. Zagadki słuchowe Co to za dźwięk? 
Potrzebujemy : 2 butelki plastikowe, 2 słoiki szklane
 i 2 tacki papierowe.
Siadamy przy stoliku. Na stole układamy zgromadzone przedmioty. 
Nazywamy je i określamy z czego zostały wykonane 
(plastik, szkło, papier.)
Rodzic demonstruje jakie dźwięki wytwarzają przedmioty.
(delikatnie stuka o siebie dwoma szklanymi słoikami, 
butelkami plastikowymi i tackami papierowymi).
Następnie zamykamy oczy, a Rodzic powtarza dźwięki. 
Naszym zadaniem jest odgadnięcie jakie przedmioty 
Rodzic trzyma w ręce. 

2. Zabawa ruchowa Plastik, papier, czy szkło.
Maszerujemy po pokoju w rytmie wystukiwanym przez Rodziców 
(klocki drewniane). 
Na przerwę w grze Rodzic wypowiada jedno 
ze słów : plastik, papier, szkło. 
Naszym zadaniem jest wyszukanie w domu rzeczy 
zrobionych z takiego materiału. 
Zabawę powtarzamy kilka razy :)

3. Zajęcia badawcze - Papier, plastik i szkło

Zadanie 1 - Badamy właściwości papieru.
Układamy na stoliku niebieską kartkę (kolor niebieski oznacza papier)
 i różnorodne przedmioty wykonane z papieru. 
Po kolei zgromadzone przedmioty bierzemy do ręki
 i określamy ich cechy. 
Wniosek - Papier jest miękki. Można go zgniatać i drzeć.

Zadanie 2 - Badamy właściwości plastiku
Układamy na stoliku żółtą kartkę (kolor żółty oznacza plastik)
i różne rzeczy, które zostały wykonane z plastiku. 
Dotykamy każdy przedmiot i określamy jego cechy.
Wniosek - Plastik jest lekki, elastyczny lub sztywny.

Ciekawostka : Plastik jest tworzywem sztucznym, 
który składa się z materiału wytworzonego 
przez człowieka z substancji, które nie występują w naturze.
Plastik jest odporny na wodę oraz ba wiele czynników chemicznych.

Zadanie 3 -  Badamy właściwości szkła
Układamy na stole kartkę zieloną (kolor zielony oznacza szkło) 
oraz produkty, które zostały wykonane ze szkła. 
Każdy przedmiot dotykamy i określamy jego cechy. 
Wniosek - Szkło jest zimne, twarde i ciężkie.

Kochane Dzieci! Pamiętajcie o segregowaniu śmieci. 
Do niebieskiego worka/kosza wrzucamy papier.
Do zielonego worka/kosza  wrzucamy szkło.
Do żółtego worka/kosza wyrzucamy przedmioty plastikowe.

Z odpadów i śmieci które zostały posegregowane wykonuje się
 inne, nowe przedmioty.  Proces ten nazywa się recykling.

4.  Bajka edukacyjna - ,,Staś i segregacja śmieci''


5. Zabawa ruchowa z elementem skłonu - Zbieramy śmieci.
Maszerujemy spokojnie po pokoju. 
Na hasło: Zbieramy śmieci! - wykonujemy dwa kroki
do przodu i naśladujemy podnoszenie śmieci (skłon). 
Następnie prostujemy się i naśladujemy wyrzucanie śmieci do kosza.
Zabawę powtarzamy kilka razy.

6.  KARTA PRACY nr 41.
Popatrzcie na obrazki z koszami. 
Jakiego są koloru?  
Jakie odpady do nich wyrzucamy?
Połącz śmieci do odpowiednich koszy.

Pokolorujcie pojemniki w odpowiednich kolorach:
- pierwszy na zielono
- drugi na żółto
- trzeci na niebiesko
Co wrzucamy do takich pojemników?

7.  Symbole narodowe - film edukacyjny.
 Jutro zaczynamy nowy miesiąc - MAJ.
Na początku miesiąca obchodzimy bardzo ważne święta :
1 maj - DZIEŃ PRACY
2 maj - DZIEŃ FLAGI
3 maj - ŚWIĘTO KONSTYTUCJI

Zachęcam Was do obejrzenia poniższego filmiku edukacyjnego 
dotyczącego symboli narodowych.

8. Flaga Polski - praca plastyczna.
Technika i forma pracy dowolna.
Liczę na Waszą pomysłowość :))

Słonecznego weekendu majowego Wam życzę! 


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza