wtorek, 21 kwietnia 2020

Zwierzęta wiejskie i ich dzieci - Pszczółki


Dzień Dobry Pszczółki! 

Mam nadzieje, że wstaliście dzisiaj
z dobrym humorkiem.
Sami się ubraliście, zjedliście śniadanie, umyliście zęby i czekacie na zajęcia ;)

Pamiętajcie!
O częstym i dokładnym myciu rąk.

Tematem dzisiejszych zajęć są zwierzęta wiejskie i ich dzieci. 

Zapraszam!

1. Ćwiczenie ortofoniczne - Zwierzęta wiejskie.
Zaśpiewamy piosenkę Panie Janie jak :
- kury (ko, ko, ko, ko)
- świnki (chrum, chrum, chrum, chrum)
- kaczki (kwa, kwa, kwa, kwa)
- krowy (mu, mu, mu, mu)
Pamiętajcie, żeby utrzymać odpowiednią melodię.

2. Zabawa konstrukcyjna - Gospodarstwo. 
Kochane dzieci! Waszym zadaniem jest zbudowanie z klocków, które macie w domu pięknego, dużego gospodarstwa dla zwierząt mieszkających na wsi. Gdy skończycie nadajcie nazwę np. ,,Gospodarstwo u Pszczółek''. Możecie wydrukować i pokolorować
lub narysować zwierzęta na kartce z bloku technicznego, powycinać
 i ułożyć w środku gospodarstwa.
Następnie powiedzcie jakie zwierzę najbardziej lubicie i dlaczego.

ZWIERZĘTA DO DRUKU

3. Dorosłe i młode zwierzęta - zabawa dydaktyczna.
-  Zagadki dotyczące zwierząt wiejskich- 
Rozwiąż zagadki. Nazwę zwierzęcia podziel na sylaby.
Naśladuj odgłosy odgadniętych zwierząt.
Mieszka w kurniku, 
Nie woła kukurykuuu!
Zjada ziarno i znosi jajko.
(kura)

Śpi w kurniku i woła kukurykuuu! 
(kogut)

Kto żyje w chlewiku?
Różowe ryjki mają i zawsze chrumkają.
(świnie)

Jakie zwierzę da Ci dużo mleka?
Jest łaciata i można ją spotkać na łące. 
(krowa)

Gdy idzie na spacer głośno kwacze: kwa, kwa, kwa.
(kaczka)

- Połącz mamę i dziecko. Nazwij zwierzęta. Pokoloruj obrazek - KARTA PRACY
Porównajcie czym różni się młode zwierzę od dorosłego osobnika - PLAKAT 
(np. kolor mamy kaczki i małego kaczątka, )

4. Ćwiczenie rozwijające poczucie rytmu oraz koordynację słuchowo-ruchową.
Potrzebujemy dwa drewniane klocki (mogą być też plastikowe). 
Rodzice wystukują na nich spokojny rytm.  
Naszym zadaniem jest podczas wystukiwanego rytmu 
na zmianę maszerować, biegać i podskakiwać.
 Na głośne uderzenie wystukiwane w wolnym tempie - stawiamy cicho i szybko duże kroki.

5. Słuchanie piosenki ,,Na naszym podwórku''. 
Rozmowa na temat piosenki.
Pytania dotyczące piosenki:
-  O czym była piosenka?
- Jakie zwierzątka zostały wymienione w piosence?
- Jakie odgłosy wydają zwierzęta?
- Jak myślicie. Zwierzątka są wesołe, czy smutne?
- Czy zwierzęta mieszkające na wiejskim podwórku żyją ze sobą 
w zgodzie? 
Czy wszyscy się lubią?

Włączmy piosenkę raz jeszcze i zaznaczamy refren (część piosenki, która się powtarza) poprzez klaśnięcie. 
Przeliczcie ile jest wszystkich zwrotek piosenki.

 6. Wspólna nauka pierwszej zwrotki i refrenu piosenki .
Rodzic powtarza jeden wers, dzieci za nim. 

7. Zabawa ruchowa - Kaczki 
Pszczółki moje Kochane. Zamieniam Was w kaczki. 
Spacerujemy jak kaczki (w przysiadzie, trzymamy się rękami za kostki nóg). 
Na hasło: Kaczki odpoczywają! - zatrzymujemy się 
i poruszamy naszymi skrzydełkami
 (wyciągamy ręce, zgięte w łokciach w bok i szybko poruszamy nimi 
w górę i dół).

8. Kalambury
Mam nadzieję, że zostały Wam powycinane rysunki zwierząt 
z Waszego gospodarstwa.
Teraz będą nam bardzo potrzebne. Wkładamy obrazki do worka. 
Prosimy Rodzica, żeby wylosował jeden obrazek i przedstawił z
a pomocą charakterystycznych ruchów wylosowane zwierzę.
Naszym zdaniem jest odgadniecie o jakie zwierzę się rozchodzi. 
A teraz zamiana. My losujemy i prezentujemy, a Rodzic odgaduje. 
Możecie zabawę powtórzyć kila razy.

Miłej zabawy Kochani! :) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz