wtorek, 26 maja 2020

Dzień Mamy - Sówki

Dzień dobry Kochani. Mam nadzieję, że nie zapomnieliście o dzisiejszym  święcie i obdarowaliście już swoje Mamusie uściskami i całusami, złożyliście życzenia i wręczyliście laurki.
A może ktoś przygotował dla swojej Mamy jakąś
niespodziankę?:) 

Na początek troszkę się poruszajmy :) Wszyscy doskonale znacie tą zabawę, a więc zaczynajmy :)


Usiądźcie teraz ze swoimi Mamusiami wygodnie w fotelu i obejrzyjcie wspólnie albumy z rodzinnymi zdjęciami. Może znajdziecie zdjęcia swoich rodziców, jak byli dziećmi? Spróbujcie nazwać wszystkich członków rodziny, którzy pojawią się na fotografiach. Przyjrzyjcie się uważnie i zastanówcie się do kogo jesteście bardziej podobni, do mamy czy do taty?:)

Zabawa "Co lubi moja mama?"- Zaproście do zabawy swoją Mamę. Zapytajcie co lubi np. jeść, jeśli Mama odpowie, że lubi kawę podzielcie wyraz KAWA na sylaby oraz na głoski. Policzcie ile z ilu sylab i głosek składają się te wyrazy.

A teraz Drogie Dzieci, zastanówcie się za co kochacie swoje Mamusie ( np. za to, że się Wami opiekują, że Was kochają, dbają o Was) podejdźcie do swoich Mam, przytulcie je z całej siły i powiedzcie za co je tak mocno kochacie :)

Teraz sprawdzimy jak dobrze znacie swoje Mamusie :) Niech Mama czyta Wam zdania, a Wy musicie je dokończyć.
1. Moja mama ma na imię .....
2. Moja mama bardzo lubi kolor......
3. Ulubione danie mojej mamy to......
4. Moja mama nie lubi......

Kochani, a czy wiecie w jaki sposób możecie sprawdzić która osoba jest wyższa, a która niższa bez używania do tego miarki?:) Dokładnie tak, wystarczy się do siebie przysunąć i odwrócić się do siebie plecami, a co najważniejsze poprosić kolejną osobę, aby oceniła, kto jest wyższy, a kto niższy. To teraz spróbujcie sprawdzić kto jest wyższy:
a) Ty, czy Twoja mama?
b) Ty, czy Twoja siostra/brat?
c) Twoja mama czy Twój Tata?

Otwórzcie teraz swoje KP na stronie 46 i narysujcie tam piękne portrety swoich rodziców. Na stronie 47 możecie zobaczyć w jaki sposób  Olek i Ada postanowili sprawdzić kto jest wyższy, a kto niższy. Wykonajcie również zadania na stronie 48. Poproście rodziców, aby wyklaskali Wam podany tam rytm, a wy powtarzajcie za nimi. Spójrzcie na znajdujące się tam serduszka i określcie, w którą stronę są zwrócone, przyklejcie serduszka w odpowiedni sposób, podany w poleceniu.

Na dziś to już wszystko. 
Życzę Wam pięknego dnia, a Waszym Mamusiom przesyłam najlepsze życzenia z okazji ich święta.
STO LAT! :) 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz