piątek, 22 maja 2020

Sówki poznają rośliny łąkowe

Dzień dobry Sówki. Mam nadzieję, że zjedliście już śniadanko, umyliście ząbki i z niecierpliwością czekacie na nasze zajęcia :)
W tym tygodniu nauczyliście się wielu bardzo ciekawych rzeczy;wiecie jak wygląda majowa łąka, znacie jej mieszkańców, byliście nawet z wizytą w ulu. Dziś pora na to, aby nauczyć się rozpoznawać i nazywać rośliny łąkowe. Jesteście gotowi? Więc zaczynajmy :) 


Kochani, spójrzcie teraz na znajdujące się poniżej zdjęcia roślin, które możemy spotkać na łące.Na pewno wielokrotnie widzieliście je już na łące, ale czy wiecie jak się nazywają?:) Jeśli nie, to odczytajcie ich nazwy, które znajdują się pod ilustracjami. Podzielcie nazwy tych roślin na sylaby oraz na głoski. Policzcie z ilu głosek i sylab się składają. 

stokrotki
maki
mniszek lekarski
koniczyna
To tylko kilka przykładów roślin łąkowych, bo jak wiecie na łące jest ich całe mnóstwo. Jeśli chcecie poznać więcej roślin łąkowych zapraszam Was do obejrzenia poniższego filmu :) 

Jeśli uważnie słuchaliście to dowiedzieliście, że rośliny zielne mają właściwości lecznicze, wykorzystuje się je do przygotowywania lekarstw, w tym syropów, kremów, maści, herbat. A może znacie jeszcze jakieś inne sposoby wykorzystywania roślin zielnych?

Z suszonych kwiatów i roślin łąkowych można stworzyć zielnik, czyli album roślin. Aby go przygotować trzeba najpierw udać się na łąkę i pozbierać różnorodne rośliny, a następnie je ususzyć wkładając np. do grubej książki. Po ususzeniu, rośliny powinno się przykleić na kartkę lub włożyć w foliową koszulkę i odpowiednio podpisać. Myślę, że podczas swojej nauki w szkole nieraz będziecie przygotowywać taki zielnik, dlatego dziś mam dla Was propozycję nieco innego zadania. Mam nadzieję, że się Wam spodoba :)  

Aby wykonać to zadanie musicie wybrać się z rodzicami na łąkę i pozbierać tam niewielką ilość kolorowych łąkowych kwiatów. Po przyniesieniu ich do domu znajdźcie płytki pojemnik ( ja użyłam plastikowego opakowania po ptasim mleczku:)) i wrzućcie do niego kwiatki, które uzbieraliście, a następnie ostrożnie zalejcie je wodą i włóżcie do zamrażalnika. Po kilku godzinach otrzymacie piękny, lodowy obraz wiosennych kwiatów. Aby zachęcić Was do wykonania tego zadania, sama je zrobiłam. 
Oto efekty :)
 


Mam nadzieję, że podoba się Wam mój lodowy obraz i sami spróbujecie to zadanie wykonać :)

Zadania do wykonania na dziś: karty pracy "Litery i liczby" strona 76. 

Na dziś to już wszystko. 
Tak oto kończymy kolejny tydzień wspólnej zabawy i nauki :)
Życzę wszystkim pięknego, słonecznego weekendu. 
Do usłyszenia w poniedziałek.
Ściskam Was gorąco- Wasza pani Ewelina :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz