wtorek, 19 maja 2020

Misie w domowym przedszkolu - Motyle i kwiaty

  Witam wszystkie Misie. Ten tydzień ma być słoneczny dlaetgo myślę, że dużo czasu spędzicie na świeżym powietrzu. Obserwujcie z uwagą owady. Bawcie się dobrze, ale pamiętajcie o bezpieczeństwie.
Dzisiejszy temat
Motyle i kwiaty
     Mam nadzieję, że wszyscy przypomnieliście sobie jak wygląda cykl rozwojowy motyla. Ten owad, jak wiele innych, żyje w ogrodach i na łąkach. Łąka to ogromny, owadzi świat. Kiedy wchodzimy do lasu, to wśród wysokich, potężnych drzew, czujemy się mali. Wyobraźcie sobie, jak czuje się mrówka, pajączek, czy motylek wśród traw i kwiatów. Myślę, że tak samo jak my wśród drzew. Mali, malusieńcy:) I chociaż większość owadów nie zachwyca swoją urodą, to jednak są one bardzo potrzebne. Pełnią w przyrodzie niezwykle ważną rolę. Stanowią pokarm dla wielu zwierząt, odgrywają ważną rolę w spulchnianiu i tworzeniu gleby. Niestety niektóre owady przenoszą choroby a wiele z nich jest też szkodnikami upraw. Nie zmienia to jednak ich ważnego miejsca w całym systemie przyrodniczym. Wiele gatunków jest poprostu bardzo pożyteczna. Pamiętacie nasze zajęcia o pszczołach? To dzięki  pszczołom i trzmielom możemy podziwiać piękne kwiaty, cieszyć się pysznymi owocami (zapylają kwitnące drzewa owocowe) i oczywiście zajadać się słodkim miodem. 
KP część 4, str. 39  Chętne dzieci zachęcam do podpisywania obrazków na tej stronie literami drukowanymi, ale można spróbować również pisanymi.

Przypominam o prawidłowym trzymaniu ołówka i o właściwym kierunku prowadzonych liter - w jednym z wcześniejszych wpisach, dokładnie opisałam sposób prowadzenia znaków literopodobnych. Niech dziecko również próbuje litery łączyć bez odrywania ręki.


Zabawa matematyczna Zabawy z sześcianem. Do zabawy możemy wykorzystać klocek - sześcian lub kostkę do gry. Proszę, żeby dziecko przyjrzało się jej i określiło następujące cech:
kształt - jaki bok ma kostka (jest to kwadrat - tutaj należy przypomnieć, że kwadrat ma wszystkie boki takie same),
- ilość boków - niech policzy boki kostki (6 i dlatego taką figurę nazywamy sześcianem).
Należy dziecku uświadomić, że każda figura spełniająca te warunki - bez względu na wielkość czy kolor jest sześcianem.
Mając do dyspozycji kostki różnej wielkości, możemy zaproponować dziecku ułożenie tych figur według wzrastającej wielkości, a potem - według malejącej.
KP część 4, str. 40 - oglądanie rozłożonego sześcianu - jego siatki.
Aktywność ruchowa z kostką Tyle razy Dziecko wykonuje zaproponowane przez rodzica lub rodzeństwo ćwiczenie (np. przysiad, skłony, podskok obunóż, podskok na jednej nodze, obrót, klaśnięcie, itp.) tyle razy ile wyrzuci oczek na kostce. Możemy również przeplatać zabawę zadaniami matematycznymi, proponując wykonanie ćwiczenia o jeden, dwa... ćwiczenia więcej (lub mniej) w stosunku do wyrzuconej liczby oczek.
Pamiętajmy o bezpieczeństwie podczas aktywności ruchowej.
KP część 4, str. 41
Zachęcam dzieci do improwizacji ruchowej do piosenki Wiosna na łące, którą zaproponowałam wczoraj oraz do nauczenia się jej refrenu.
Życzę miłego dnia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz