poniedziałek, 25 maja 2020

Święto rodziców - Sówki

Witam Was moje Sówki w ten poniedziałkowy poranek.
 Zaczynamy kolejny tydzień wspólnej nauki i zabawy.
Mam nadzieję, że od samego rana dopisują Wam humorki, a na Waszych twarzach goszczą uśmiechy od ucha do ucha :) 






Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od przypomnienia sobie piosenki "Budujemy ciszę". Mam nadzieję, że pamiętacie jak trzeba ją pokazywać i nauczycie swoje rodzeństwo albo rodziców. 

Kochane dzieci, mam dla Was zagadkę, czy wiecie kto obchodzi swoje święto 26 maja, 1 czerwca oraz 23 czerwca?:) Brawo! Dokładnie tak, 26 maja czyli już jutro swoje święto obchodzą wszystkie mamusie, 1 czerwca wszystkie dzieci, a 23 czerwca tatusiowie. Mam nadzieję, że każdy z Was doskonale zna te daty. Chciałabym abyście zajrzeli teraz do kalendarza i określili w jaki dzień tygodnia wypadają te święta. 

Poproście teraz rodziców, aby przeczytali Wam poniższy wiersz. Słuchajcie uważnie, a następnie odpowiedzcie na krótkie pytania.

"Mama i Tata" Jadwiga Koczanowska

Mama i Tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato 
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochanie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.

Pytania:
1. Kim dla dzieci jest mama i tata?
2. Za co dzieci dziękują swoim rodzicom?
3. Jak podobał się Wam ten wiersz? Jakie emocje u Was wywołał?
Jeśli ktoś z Was ma ochotę, zachęcam aby spróbować nauczyć się go na pamięć :)

Kochani, teraz czas na zabawę. Waszym zadaniem jest dokończyć poniższe zdania używając jak największej liczby określeń dotyczących rodziców.
Moja mama jest ....... (np. najukochańsza, uśmiechnięta)
Mój tata jest ....... (np. pracowity, kochany)
Ilu określeń udało się Wam użyć?:) Myślę, że ta lista jest bardzo długa, a może nawet niekończąca?:)

Spróbujcie teraz znaleźć jak najwięcej zdrobnień do wyrazów mama i tata. Zdrobnienia to takie pieszczotliwe formy wyrazów. Zdrobnieniem wyrazu mama jest np. mamusia, a tata - tatuś. Postarajcie się znaleźć jeszcze inne :)

Otwórzcie teraz swoje KP na stronie 44 i 45, wykonajcie znajdujące się tam ćwiczenia.

Moi Drodzy, jak wspomniałam na początku naszych zajęć, 26 maja obchodzimy Dzień Mamy, mam nadzieję, że wszyscy doskonale wiecie, że to już jutro, dlatego dziś macie do wykonania zadanie specjalne. Przygotujcie dla swoich mam laurki. Jeśli będziecie potrzebować pomocy w ich wykonaniu, poproście o pomoc tatę, siostrę, brata, a nawet babcię lub dziadka. Niech Wasza laurka będzie niespodzianką dla mamy, którą wręczycie jej jutro z samego rana, razem z ogromną ilością uścisków i buziaków :) 

"Kocham Cię, Ti Amo, Je T'aime
i nie pytaj mnie, dlaczego tak jest.
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą, kochaną,
jedyną na zawsze i kochasz mnie też" 
- tak brzmi refren piosenki, dedykowanej wszystkim Mamusiom. 

Posłuchajcie tej piosenki i spróbujcie się jej nauczyć, a jutro zaśpiewajcie ją swoim Mamom z okazji ich święta. To będzie naprawdę wspaniały prezent dla Waszych Mam :)  




Na dziś to już wszystko. 
Do usłyszenia jutro. 
Ściskam Was gorąco moje Sówki !:) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz