środa, 6 maja 2020

Budynki w mojej miejscowości - Pszczółki :)

Kochane Pszczółeczki!

Witam Was bardzo serdecznie :)
Na początku mam dla Was kilka pytań :
Jaki mamy dzisiaj dzień tygodnia?
Jaki dzień był wczoraj, a jaki będzie jutro?
Ile tydzień ma dni? 
Wymieńcie wszystkie dni w odpowiedniej kolejności.
Jaką mamy aktualnie porę roku?
Jaki teraz jest miesiąc?

Jestem pewna, że wspaniale sobie poradziliście 
z odpowiedziami na powyższe pytania :)

A teraz zapraszam Was na dzisiejsze zajęcia.
Będziemy rozmawiać o budynkach 
w naszej miejscowości :) 


1. Rytmiczna rozgrzewka w podskokach.

2. Domy w naszej okolicy -  swobodna rozmowa.
Porozmawiajcie z Rodzicami na temat domów,  które znajdują się w Waszym miejscu zamieszkania. 
Jakie one są? (niskie, wysokie).
 Czy wszystkie domy są jednakowe?
 Czym różnią się te domy?
Wymieńcie rodzaje domów, które znajdują się w Waszej miejscowości (domki drewniane, murowane, 
wielorodzinne, jednorodzinne, wieżowce, bloki).

3. Kolorowe domki - wycinanie figur geometrycznych. 
Ćwiczenie rozwija koordynację wzrokowo-ruchową.
Potrzebujemy: nożyczki, kontury małych i dużych : 
kwadratów, prostokątów i trójkątów narysowanych/wydrukowanych 
na kolorowych kartkach.
Wycinamy figury geometryczne i segregujemy je według koloru.

Możemy skorzystać z : KONTURY FIGUR DO DRUKU

4. Zajęcia matematyczne - Nasze domy.
Zabawa twórcza - Dom
Nazywamy i przeliczamy wycięte wcześniej figury geometryczne.
 Następnie zastanawiamy się w jaki sposób możemy je ułożyć aby utworzyć dom.  
Kolejno układamy na dużym prostokącie mały prostokąt (drzwi),
 dwa kwadraty, czyli okna i jeden trójkąt - dach. 
Może macie jeszcze inny pomysł aby utworzyć budynek? 
Spróbujcie ułożyć według własnego pomysłu :)

Zabawa dydaktyczna - Wysoki i niski
Potrzebujemy dwa pudełka, które będą naszymi domami. 
Jedno niskie, drugie wysokie.
Popatrzcie na pudełka.
 Jak myślicie, które budynki są charakterystyczne dla miasta, 
a które dla wsi?
 A jakie budynki można zobaczyć w Waszym 
miejscu zamieszkania: niskie, czy wysokie? 
Opiszcie wygląd budynków jakie znajdują się w Waszym sąsiedztwie. 
Okna mają duże, czy małe? 
Policzcie ile mają okien i drzwi. 
Możecie skorzystać z poniższych obrazków aby opisać budynki :)
 Z przygotowanych pudełek możecie wykonać domy,
bloki, czy wieżowce :)

Zabawa ruchowa - Malowane domy
Umieszczamy w różnych miejscach w pokoju 
trzy obrazki z budynkami. Każdy dom w innym kolorze. 
Gdy Rodzic klaszcze - maszerujemy po pokoju. 
Na przerwę - Rodzic podnosi kartkę z wybranym kolorem 
lub mówi nazwę koloru.
 Naszym zadaniem jest jak najszybciej stanąć obok obrazka 
z domem w tym kolorze.
Zabawę powtarzamy kilka razy :)
Następnie powiedzcie który budynek jest najniższy, a który najwyższy.

Zabawa dydaktyczna - Budujemy domy:
- Układanie figur geometrycznych według instrukcji -
Wybudujcie wysoki dom, który ma cztery okna, 
dwoje drzwi i dwa kominy.
Rodzice sprawdzają wykonanie zadania.

Wybudujcie niski dom, który ma trzy okna i jedne duże drzwi.
Rodzice sprawdzają wykonanie zadania.

- Układanie domu z figur geometrycznych 
według własnego pomysłu -
Opowiedzcie jaki dom ułożyliście.
W jakim jest kolorze? Ile ma okien, drzwi?
 Czy jest wysoki, czy niski? 

5. Policz figury : KARTA PRACY 
                              KOLOROWANKA

6. Utrwalenie piosenki ,,Tu mieszkam''.
7. Moje miasto - praca plastyczna.
Naszym zadaniem jest wykonanie pracy plastycznej 
z użyciem wyciętych figur geometrycznych. 
Ułóżcie i przyklejcie na kartkę domy zrobione z figur. 
Ozdóbcie miasto według własnego pomysłu. 
Możecie dorysować słońce, trawę, drzewa, kwiaty :)

Miłej zabawy :)
Do jutra!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz