środa, 6 maja 2020

Żabki- Najpiękniejszy dom

Dzień doby Żabcie!
Dzisiaj porozmawiamy o Waszych domach. 


Na sam początek
Chciałam Cię zapytać: Czy wiesz ile masz schodów w swoim domu?
Pomyśl...najpierw w głowie, spróbuj się zastanowić gdzie są schody w Twoim domu? 
Wyobraź to sobie.
...
A teraz.
Przebiegnij się i policz!
 Schody wejściowe, schody miedzy piętrami.
 Policz wszystkie schody w całym domu. 
Już wiesz?
Brawo!
Teraz zastanów się chwilkę ile masz okien w swoim domu? 
Najpierw sobie to wyobraź, w jakim pomieszczeniu znajdują się okna w Twoim domu?
Przebiegnij się i policz!
Ile jest okien w Twoim domu?
Brawo!
Teraz kolej na drzwi.
Ile jest drzwi w Twoim domu?
Policz drzwi wejściowe, do łazienki,/łazienek, toalety, między pokojami?
Wiesz? Czy musisz sprawdzić?
Sprawdź to!
Będziemy wiedzieli na pewno!

 Teraz chciałam się Ciebie zapytać : Czy wiesz do czego są potrzebne w domu klucze?
Może masz jakiś swój klucz?
Do czego to jest klucz? Do jakiego pasuje zamka?
Poszukaj różnych kluczy w swoim domu.
Do drzwi wejściowych, garażu, piwnicy, samochodu, zapięcia rowerowego, walizki, szafy, pamiętnika... Możesz przynieść klucz francuski (dla żartu ;)
Obejrzyj je i zastanów się :
Do czego mogą być potrzebne klucze?
Spróbuj użyć tych kluczy.
 Poćwicz otwieranie i zamykanie różnych zamków. 
Ja mam taki stary, duży klucz (otwieracz do win)
po dziadku i jest to jeden z moich najukochańszych skarbów!

Teraz możesz zrobić 
ciastolinę i odcisnąć swój klucz w cieście.

Składniki potrzebne do wykonania ciastoliny:
2 szklanki mąki pszennej.
1 szklanki soli.
2 szklanki wody.
2 łyżki oleju.
2 łyżeczki proszku do pieczenia.
barwniki do jajek, farby lub barwniki naturalne.

Filmik instruktażowy jak przygotować ciastolinę 
znajdziecie tutaj:

Tutaj nagrałam dla Ciebie filmik
Ćwiczenia na wymawianie głoski d.

Mam dla Ciebie jeśli chciałbyś/chciałabyś pokolorować taką paszczakowatą głoskę d ;)



Dom to nie tylko budynek ale przede wszystkim 
RODZINA!!!!
💓💓💓💓

Tutaj znajdziesz piosenkę o rodzinie

Na koniec PROSZĘ narysuj mi swój domek! Najpiękniej jak potrafisz!
Dziękuję. Do widzenia!
Do jutra!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz